نیایش شهدا نمونه بارز شهود عشق (1)/ مناجات نامه شهید حسن عقیدتی

پروردگارا اگر جهاد من مقبول درگاه احدیت تو بود پاداش آنرا شهادت در راهت مقرر فرما

خداوندا اگر هیچ کس نداند خود بهتر میدانی از روزی که تصمیم به شرکت در نبرد با کفار و یاری دین تو را گرفتم و خانواده و دوستان و تمامی امیال دنیوی را ترک گفتم و آرزوی جانبازی در راهت را داشتم همه و همه فقط به استخلاص تو بود.
کد خبر: ۴۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ - 28June 2015

پروردگارا اگر جهاد من مقبول درگاه احدیت تو بود پاداش آنرا شهادت در راهت مقرر فرما

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، هرسال در ماه تیر و فصل تابستان، یاد و خاطره شهید "حسن عقیدتی" از شهدای استان گلستان برای مردم این خطه تازه میشود. ماهی که این شهید بزرگوار به معبود و محبوبش پیوست و جاودانه شد. به همین بهانه گزیده ای از مناجات نامه پربارش را مرور می کنیم:

"شکر فراوان خدایی را که آفریننده زمین و آسمان هاست، حمد و سپاس خالق هستی را، خداوندی که ستایش سزای اوست و آمدن و رفتنم تنها با اراده ی اوست.

خداوندا از این که نتوانستم از مدت عمری که به من عنایت فرمودی در راه پیشبرد و اهداف و احکام اسلام عزیز استفاده صحیح و شایسته را ببرم شرمسارم و خود اذعان دارم که انجام محرمات و معاصی من بیش از فرمانبرداری و اطاعات و بندگی از فرامین روح بخش تو بود.

اینک در کمال درماندگی و با کوله باری از معصیت و گناه بدرگاه تو روی آوردم و تقاضای عفو و بخشش دارم. «استغفرالله و ربی و اتوب الیه»

خداوندا از دریای بیکران جود و کرمت ذره ای نصیب این بنده پریشان حال نما و به اعمال من به دیده عفو و رحمت بنگر که تویی رحمان و رحیم.

خداوندا اگر هیچ کس نداند خود بهتر میدانی از روزی که تصمیم به شرکت در نبرد با کفار و یاری دین تو را گرفتم و خانواده و دوستان و تمامی امیال دنیوی را ترک گفتم و آرزوی جانبازی در راهت را داشتم همه و همه فقط به استخلاص تو بود، مقصود نهایی ام تو بودی و در این مدت هر روز و در پی هر نفس مرگی خفت بار را در نظرم مجسم می کردم در حالی که از رسیدن به فوز عظیم شهادت هرگز ناامید نشدم و اینک ملتمسانه از تو می خواهم در لحظات آخر زندگی در این دنیا همزمان که مشغول پیکار با دشمنان دین تو هستم اگر جهاد من مقبول درگاه احدیت تو بود پاداش آنرا عفو و بخشش گناهان و مردن و مرگ مرا، شهادت در راهت مقرر فرمایی، به لطف و بخششت ای بخشایشگر مهربان."

شهید حسن عقیدتی تیرماه سال 1342 در گرگان به دنیا آمد و چهارم تیرماه سال 1367 در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید و در گلزار شهدای شهرستان گرگان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار