سرلشکر صفوی:‌

باغ موزه دفاع مقدس در خاورمیانه کم نظیر است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در خاورمیانه بی نظیر است گفت: ضرورت وجود باغ موزه دفاع مقدس که یک کار عظیم است می تواند فرهنگ دفاع و مقاومت را به نسل های بعد منتقل کند.
کد خبر: ۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۸ - 22October 2013

باغ موزه دفاع مقدس در خاورمیانه کم نظیر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی با اشاره به حماسه بزرگ دفاع مقدس بر ضرورت حفظ فرهنگ مقاومت تاکید کرد.


سرلشکر صفوی افزود: هشت سال دفاع مقدس ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام (ره) یک حماسه بزرگ و یک فرهنگ را به عنوان فرهنگ دفاع و مقاومت ایجاد کرد که این فرهنگ می تواند یک نتیجه بزرگ معنوی و فرهنگی را در اخلاق، رفتار و اندیشه نسل های بعد از دفاع ایجاد کند، همان نسلی که جنگ را ندیده اند، ولی می توانند از آن فرهنگ تأثیر بسیار بگیرند.


وی تأکید کرد: اگر این فرهنگ را که در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت بتوانیم به درستی به نسل های بعدی منتقل کنیم، یقینا تا ۸۰ سال نظام و کشور ایمن خواهد بود.


سرلشکر صفوی ادامه داد: انتقال این فرهنگ از طریق دیدن مفاهیمی که در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت به نمایش گذاشته شده، می تواند برای سنین مختلف و جنسیت ها و سطوح سواد مختلف برنامه ریزی شود تا بتواند تأثیرگذاری مناسبی داشته باشد.


وی ادامه داد: از سال های قبل و در واقع از ابتدای کار، در جریان ساخت باغ موزه دفاع مقدس بودم و در حال حاضر نیز بنا به صلاحدید مقام معظم رهبری به عنوان عضو حقیقی هیات امنای مجموعه هستم.
 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: فضای سبز باغ موزه دفاع مقدس از لحاظ مهندسی، فضاسازی و زیباسازی در خاورمیانه کم نظیر است.


سرلشکر صفوی با اشاره به ضرورت همکاری تمام افراد در توسعه بُعد محتوایی باغ موزه دفاع مقدس این نکته را ضروری دانست که تمام کسانی که در سال های دفاع مقدس حضور داشته اند و حتی سازمان ها و افرادی که درگیر فرهنگ دفاع مقدس هستند باید به میدان بیایند.


وی اضافه کرد: ارتش، سپاه، جهاد، بسیج و همچنین صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم باید در زمینه محتوایی، فعالیت بیشتری داشته باشند که البته اکثر این دوستان با دستور مقام معظم رهبری از اعضای هیأت امنای این موزه هستند.


دستیار فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: معتقدم بخش محتوایی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت هم همانند بخش مهندسی و فضاسازی آن باید به بهترین شکل انجام شود، تا بتواند فرهنگ دفاع مقدس را که سرشار از فداکاری ها، روحیه سلحشوری، شهادت طلبی و ایثار و اعتقاد به ولایت و ایمان به غیب و آخرت است را متبلور نماید.


صفوی با بیان این که ایجاد چنین فضایی می تواند انسجام ملی سال های دفاع و وحدتی که در بین مردم وجود داشت را ایجاد کند ابراز امیدواری کرد که شهرداری تهران بتواند در قالب های هنری و با بهره گیری از تکنولوژی در این موزه، این امر مهم را صورت دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار