جشنواره «برترین قلم‌ها» در مشهد برگزار شد

جشنواره «برترین قلم‌ها» با هدف تربیت نویسندگان جوان و نوجوان در حوزه دفاع مقدس و همچین تقدیر از بانوان نویسنده برتر کشور در این حوزه در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ - 07November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نخستین جشنواره «برترین قلم‌ها» پاسداشت ۲۰ نویسنده بانوی برتر دفاع مقدس کشور همراه با معرفی کتاب‌های برگزیده امروز در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سیدعباس مرجانی مسئول کانون خادمیاران کتاب آستان قدس رضوی در این جشنواره با تأکید بر اهمیت آشنایی مخاطبان با صاحبان اثر اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در پویایی محیط کتابخانه و ارتباط هرچه بیشتر خواننده با نویسنده، مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط بین نویسنده و خواننده بر کیفیت اثر می‌افزاید و باعث ارتقای حوزه نویسندگی می‌شود.

مریم عرفانیان دبیر علمی جشنواره برترین قلم‌ها در این جشنواره گفت: به دنبال آن هستیم تا با برگزاری جلسات ماهانه در طول سال، این جشنواره را با همکاری آستان قدس رضوی و سازمان بسیج هنرمندان استان با قوت و کیفیتی بیشتر به صورت سالانه یا دوسالانه برگزار کنیم.

وی افزود: یکی از اقدامات کانون خادمیاران کتاب رضوی، آموزش و سوق دادن افراد مستعد در حوزه نویسندگی به سمت تألیف کتب مرتبط با دفاع مقدس و سپس معرفی آنان به ناشران برای چاپ آثار تولیدی است.

عرفانیان ادامه داد: تألیف آثار در حوزه‌های مختلف به‌ویژه دفاع مقدس از سوی بانوان کشور، نشان از توانایی شگرف این قشر در نویسندگی است و با برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توان مؤلفان برجسته زن را معرفی کرد.

در این جشنواره «معصومه سپهری» نویسنده کتاب‌های «نورالدین پسر ایران» و «لشکر خوبان» هر ۲ مزین به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی، «فریبا انیسی» نویسنده کتاب «جای من اینجاست» و صاحب بیش از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و نیز «سمیه باستین» صاحب بیش از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، به طور اجمالی به معرفی آثار و بیان خاطرات خود پرداختند.

در پایان این مراسم از همسر شهیدان کاوه، آقاسی‌زاده و ساجدی از شهدای دفاع مقدس استان خراسان رضوی تجلیل شد.

برپایی نمایشگاهی از آثار برجسته نویسندگان حوزه دفاع مقدس در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

جشنواره «برترین قلم‌ها» با هدف آموزش و تربیت نویسندگان جوان و نوجوان در حوزه دفاع مقدس و همچین تقدیر از بانوان نویسنده برتر کشور در این حوزه توسط کانون خادمیاران کتاب رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار