امام جمعه سرخس:

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، مجاهد فی سبیل الله هستند

حجت‌الاسلام «بختیاری» در جمع کارکنان محور عملیاتی شهید برونسی سرخس گفت: سپاه پاسداران همچون همه نیروهای مسلح در ایران اسلامی مظهر «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» است که مظاهر آن در حمله به عین‌ الاسد و محرومیت‎زدایی تجلی می‎یابد.
کد خبر: ۴۸۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ - 07November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمد بختیاری» امام جمعه سرخس امروز در جمع کارکنان محور عملیاتی شهید برونسی سرخس با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح ما مجاهدان فی سبیل الله هستند، اظهار داشت: در عملیات‌های نظامی رزمندگان اسلام بر روی ثانیه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، چون اگر زمان را از دست بدهند، گرفتار مصیبت‌ می‌شوند.

وی افزود: مؤمن در مسیر سعادت و پیشرفتش با پنج گروه دست و پنجه نرم می‌کند؛ گروه اول مؤمنانی هستند که به مؤمن حسادت می‌ورزند که اینجا مؤمن نباید به آن حسد دچار شود.

وی تصریح کرد: دسته دوم که با مؤمن دشمنی می‌کنند، منافقین دشمن درجه یک مؤمن هستند؛ منافقین امروز نفوذی‌هایی هستند که در دستگاه‌های مختلف حضور دارند و تکلیف ما در قبال آن‌ها این است که سر سوزنی مسامحه نداشته باشیم.

بختیاری ادامه داد: یکی از آفت‌هایی که کشور ما را تهدید می‌کند، نفوذی‌ها هستند؛ مصداق منافقین در کشورهای اسلامی که البته به ظاهر اسلامی هستند، عربستان سعودی است.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: گروه سوم که با مؤمن دشمنی دارند، کفار هستند؛ مصداق کفار زمان ما آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که کافر حربی شمرده می‌شوند؛ تکلیف ما نسبت به کفار اشداء علی الکفار است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سپاه مظهر اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است، خاطرنشان کرد: سپاه ظهور اشداء علی الکفار را بارها در برابر کفار نشان داده است؛ حمله به عین الاسد، مصداق بارز اشداء علی الکفار بود، همچنین عملیات غرورآمیز نیروی دریایی سپاه که تحریم‌ها را خنثی کرد؛ اقدامی که بار دیگر حماقت آمریکا را نشان داد و آبروی آن‌ها را برد.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: از طرف دیگر محرومیت‌زدایی سپاه مصداق رحماء بینهم است و سپاه در محرومیت‌زدایی نیز پیشتاز است.

امام جمعه سرخس بیان کرد: دسته چهارم که با مومن دشمنی دارد، درون خودمان و همان نفس اماره است؛ مومن همیشه باید سلاحش و لباس رزمش در کنارش آماده باشد؛ جنگ با نفس اماره همان جهاد اکبر است؛ کسی به فلاح می‌رسد که تزکیه نفس داشته باشد.

وی در پایان گفت: دسته پنجم که با مومن دشمنی دارند، شیطان و شیاطین هستند؛ با ذکر کثیر می‌توان این شیاطین را دور کرد؛ به حالات شهید سلیمانی اگر نگاه کنیم، مدام ذکر خدا می‌گفت و اگر ترسی در جنگ با دشمن نداشت چون متذکر به ذکر خدا بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار