نماینده ولی فقیه در استان یزد:

روحیه گذشتن از مادیات در وکلا تقویت شود/ رعایت تقوا و انصاف از شرایط مهم وکالت است

آیت‌الله «ناصری» گفت: روحیه گذشتن از مادیات و رفاه دنیوی باید در میان صاحبان مشاغل پرمسئولیت نظیر وکلا تقویت شود.
کد خبر: ۴۸۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ - 08November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان یزد، امروز (دوشنبه) در دیدار با رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه، با بیان اینکه در چند آیه از قرآن کریم، خداوند به‌طور مستقیم به انسان امر می‌کند، اظهار داشت: در یکی از آیات به سپردن امانات الهی به اهل آن تاکید و امر شده است که قرآن کریم، فرزندان، جامعه، اسلام، مفاهیم قرآنی، حق و حقوق انسان‌ها را همه از مصادیق امانات الهی می‌داند.

وی افزود: قضاوت که باعث می‌شود حق به حق‌دار برسد نیز رد امانت الهی است و اگر قضاوت‌های ما آلوده به خواسته‌های نفسانی شود، امر خدا بر زمین مانده؛ زیرا حق به حق‌دار نرسیده است.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: حتی معلمان در تربیت فرزندان به‌عنوان امانات الهی، وظیفه دارند این امانات را به نحو مطلوب تربیت کنند و آن‌چه خدا به آن‌ها امر کرده، به کار گیرند تا فرزندانی اهل و متدین بار آورند؛ اما متاسفانه برخی معلمان نسبت به این موضوع غفلت دارند.

وی عنوان کرد: وکالت نیز از جمله مشاغل سخت است و از آن‌جا که پای پول و رفاه دنیوی در میان است، باید رعایت تقوا، حق و انصاف بشود و یک وکیل که می‌داند حق با کدام طرف دعواست، اگر بخواهد از باطل دفاع کند و آن را به کرسی بنشاند، خسران دیده است.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه وکلا باید آموزش‌های لازم اخلاقی را بگذرانند، افزود: روحیه گذشت از مسائل مالی و رفاه دنیوی باید در وکلا تقویت شود؛ زیرا این قشر به خاطر مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند، به شدت در معرض خطر لغزش هستند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: پولی که از راه پایمال کردن حق صاحب حق به دست آید، ثمن ظلم و دارای اشکال شرعی است.

وی با بیان اینکه البته قاضی باید به بینه توجه داشته باشد و ۱۰۰ درصد نباید به برداشت وکیل اتکا داشته باشد، افزود: این قبیل مشاغل بسیار سخت و پرمسئولیت است و در کنار آموزش‌های علمی، به آموزش‌های اخلاقی و دینی نیاز است.

آیت‌الله ناصری بر لزوم تقویت روحیه گذشت در وکلا و قضات تاکید کرد و گفت: روحیه کمک به مردم به‌ویژه مردم کم‌بضاعت نیز باید در قضات و وکلا تقویت شود و در کنار این، خدا را روزی‌رسان و قدرت خود را از آن خدا بداند.

برای احکام مبتلابه، دست نیاز به سوی حوزه‌ها دراز می‌کنیم

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه کشور نیز در این نشست، با بیان اینکه در یزد ۵۰۰ وکیل و کارآموز و ۲۰۰ کارشناس وکالت در حوزه‌های حقوقی و کارشناسی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: اعلام آمادگی می‌کنیم از ظرفیت این وکلا و کارشناسان در رفع مشکلات مردم و مراجعان به دفاتر ائمه جمعه استان یزد استفاده شود.

بهادری عنوان کرد: این مجموعه در حوزه معاضدت پیشگام است و به مراجعان دستگاه‌های حمایتی و عموم مراجعان به دستگاه قضایی، خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: در حوزه آداب‌القضا اقدامات خوبی انجام شده است؛ اما متاسفانه در حوزه وکالت و کارشناس رسمی دچار ضعف هستیم و دست نیاز به سوی حوزه‌ها دراز می‌کنیم؛ زیرا نیاز به احکام مبتلابه در این حوزه‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار