نماینده مردم در مجلس:

آمریکا به دنبال خروج آبرومندانه از منطقه باشد

سلیمی گفت: بهتر است ایالات متحده بجای طرح نگرانی‌های جدید و دامن زدن به آن‌ها برای افزایش فشار بر ایران، به دنبال خروج آبرومندانه از منطقه باشد.
کد خبر: ۴۸۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ - 08November 2021

ایالات متحده بدنبال خروج آبرومندانه از منطقه باشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اصغر سلیمی» عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کشورش پس از بازگشت به برجام دنبال مذاکره بر سر سایر موضوعات با ایران است، اظهار داشت: کشوری که امروزه افکار عمومی دنیا آن را به‌عنوان عهدشکن و نقض‌کننده معاهدات بین‌المللی می‌دانند، چطور دم از مذاکره گسترده می‌زند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند با اجرای سیاست چماق و هویج می‌توانند از کشورمان امتیاز بگیرند و به اهداف شوم خود برسند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون آمریکایی‌ها از برجام خارج شده‌اند لذا چطور می‌توانند طرح موضوع دیگری برای مذاکره داشته باشند، ادامه داد: به نظر می‌رسد مقامات کاخ سفید زمانی که متوجه شدند نمی‌توانند از طریق سیاست افزایش فشار سیاسی و اقتصادی به اهدافشان در مقابل ایران اسلامی برسند، به سراغ سیاست لبخند و مذاکره رفته‌اند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه هیچ دلیلی برای مذاکره با پیمان‌شکنان بزرگ وجود ندارد، افزود: بهتر است ایالات متحده بجای طرح نگرانی‌های جدید و دامن زدن به آن‌ها برای افزایش فشار بر ایران، به دنبال خروج آبرومندانه از منطقه باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید به مقامات دولت بایدن یادآور شد که مذاکرات برجامی صرفاً در چارچوب مفاد آن و با طرف‌های برجامی صورت می‌گیرد و تا زمانی که منافع ملی و حقوق تضییع شده آن‌ها جبران نشود، آن‌ها نمی‌توانند خودشان را جزئی از توافقنامه بدانند، زیرا ترامپ یکجانبه توافق را ترک و اقدام به اعمال تحریم‌های متعدد کردند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار