رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین:

آمریکا جایگاهی در منطقه ندارد

سردار رستگارپناه با بیان اینکه آمریکا در تقابل با نیروی دریایی سپاه پذیرفت که جایگاهی در منطقه ندارد، گفت: سپاه ثابت کرد که دیگر این منطقه از جهان جای قدرت‌نمایی و زورگویی دزدان جهان از جمله آمریکا نیست.
کد خبر: ۴۸۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ - 08November 2021

آمریکا در تقابل با سپاه، پذیرفت جایگاهی در منطقه نداردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسن رستگارپناه» رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) در گفت‌وگویی رادیویی، در خصوص اقدام راهبردی سپاه پاسداران در مقابل آمریکا در دریای عمان اظهار داشت: ایران پس از ۴۰ سال به سطحی از بالندگی و اقتدار رسیده است که می‌تواند به قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکای جنایتکار ثابت کند که جایگاهی از نظر قدرت نظامی در منطقه غرب آسیا ندارند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایمان و اعتقاد به ارزش‌هایی که از انقلاب در آن نهفته است، ثابت کرد که دیگر این منطقه از جهان جای قدرت‌نمایی و زورگویی دزدان جهان از جمله آمریکا نیست.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) با تأکید بر اینکه در عرصه بین‌الملل هر کشوری باید بر اساس معیار‌های جهانی و احترام گذاشتن به قوانین عمل کند، تصریح کرد: هر نوع زورگویی از جمله دزدی دریایی ناقض حقوق ملت‌ها محسوب می‌شود.

سردار رستگارپناه با اشاره به پیام صلح‌طلبانه اقدام سپاه در دریای عمان برای کشور‌های منطقه، بیان کرد: منطقه غرب آسیا با آرامش و اطمینان می‌تواند مسیر خود را بدون توجه به زورگویی‌های قدرت‌های بزرگ طی کند.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال گذشته در مباحث مختلف ابهت قدرت آمریکا را شکسته‌ایم، گفت: در حوادث پیش از این نیز بار‌ها سپاه پاسداران اقدامات مقتدرانه‌ای انجام داده است. چند سال پیش نیز انگلیسی‌ها قصد شیطنت داشتند که خفت و ذلت را در مقابل ایران اسلامی پذیرفتند.

رئیس مطالعات امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) با تأکید بر اینکه آمریکا در تقابل با نیروی دریایی سپاه پاسداران پذیرفت که جایگاهی در منطقه ندارد، تأکید کرد: ایالات متحده باید دست از زورگویی، قدرت‌نمایی و دزدی‌هایی که سرمایه‌های ملت‌های مسلمان را به غارت می‌برند، بردارد و در مسیر جهانی و بر اساس احترام به قوانین جهانی حرکت کند و به منافع دیگر ملت‌ها دست‌درازی نکند.

وی با بیان اینکه هرچه بر عمر جمهوری اسلامی ایران افزوده شد، کشورمان به توانایی‌های مختلفی دست یافته است، افزود: هیچ زمان ابزار‌های سخت‌افزاری را به عنوان ارزش و مبنای انقلاب نمی‌دانیم. اصل و اساس انقلاب اسلامی بر پایه باور‌های دینی و اعتقادات الهی هستند که این برای دشمن سخت‌تر از قدرت‌نمایی و حرکت‌های نظامی است.

سردار رستگارپناه در پایان خاطرنشان کرد: نیاز داریم توانایی‌های خودمان را در حوزه بازدارندگی برای حفظ انقلاب اسلامی افزایش دهیم. در مقطعی از زمان دشمنان فکر نمی‌کردند ایران به ظرفیت‌های نظامی از جمله موشکی دست یابد، اما امروز به این نقطه ایده‌آل رسیده‌ایم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار