کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی در قم برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ - 08November 2021

کارگاه آموزشی ثبت تاریخ شفاهی در قم برگزار می‌شود«سید حسین حسن‌زاده» مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: ثبت تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از توصیه‌های مهم امامین انقلاب است، زیرا این دو جریان حماسی، مهم و تاریخ ساز کشور، تاثیرات بسیار زیادی در روند معادلات جهانی گذاشته است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که در اقصی نقاط جهان هر جا خیزشی علیه استکبار جهانی روی می‌دهد، علم انقلاب اسلامی و حماسه عاشورایی دفاع مقدس برپاست و لذا بایستی تمامی لحظه‌های انقلاب و هشت سال حماسه و ایثار، بخوبی ثبت و تدوین شده و در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گیرد.

مدیر اسناد و مدارک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: با درک موقعیت سنی شواهد عینی حاضر در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بخصوص ایثارگران و والدین و همرزمان شهدا و بر حسب ضرورت ثبت لحظات آن دوران، کارگاه آموزشی ثبت تاریخ شفاهی زیر نظر «امیرمحمد عباس نژاد» از کارشناسان این حوزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مباحث مورد تدریس در کارگاه افزود: ضرورت انجام تاریخ شفاهی، رصد تاریخ شفاهی، مصاحبه، شناسایی سوژه، پیاده سازی و ویراستاری و اسناد در تاریخ شفاهی از سرفصل‌های کارگاه مذکور است.

حسن‌زاده یادآور شد: کارگاه فوق در تاریخ یکشنبه هفتم آذرماه و به صورت حضوری همراه با اعطای گواهینامه معتبر برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در آن با شماره ۰۹۳۶۸۳۱۱۹۲۰ تماس بگیرند و یا به مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس قم واقع در میدان مفید، پشت ایستگاه آتش نشانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار