برگزاری جلسه شورای هماهنگی جمع آوری اسناد دفاع مقدس در استان قم

جلسه شورای هماهنگی جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس نیرو‌های مسلح استان قم با حضور نمایندگان یگان‌ها در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶ - 08November 2021

برگزاری جلسه شورای هماهنگی جمع آوری اسناد دفاع مقدس نیرو‌های مسلح استان قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در جلسه شورای هماهنگی جمع آوری اسناد یگان‌های نیرو‌های مسلح استان در دوران هشت سال حماسه و ایثار اظهار داشت: تشکیل این شورا بر اساس ابلاغیه‌های ارسالی بوده و شامل اسناد و مدارک سپاه، ارتش، ناجا، تیپ ۸۳ و جهاد می‌شود. در همین زمینه نرم افزار کاربردی طراحی شده که هر رزمنده‌ای، خودش اسناد را بارگذاری می‌کند.

لقمانپور با اشاره به راه اندازی مرکز نگهداری اسناد فیزیکی در موزه انقلاب و دفاع مقدس قم عنوان کرد: تاکنون ۲۳۵ اثر حجمی شناسنامه دار مربوط به نقش روحانیت در دفاع مقدس در زمینه‌های عقیدتی، سیاسی، عملیات روانی و تبلیغات به موزه منتقل شده است. آمادگی داریم تمامی اسناد دفاع مقدس را از یگان‌های نیرو‌های مسلح جمع آوری نماییم و در صورتی که اسناد تحویل داده شود، خروجی فیلم، کتاب، کلیپ، اینفوگرافی، نمایشگاه اسنادی و دیگر آثار ادبی و هنری را نیز خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به عنوان نمونه به اقدامات صورت گرفته در ارتش اشاره کرد و افزود: اینفوگرافی شهدای ارتش انجام شده و چاپ کتاب اسنادی شهدای ارتش را در دستور کار داریم. بزرگترین کتابخانه دفاع مقدس را با بیش از چهار هزار و ۳۰۰ عنوان و ۱۴ هزار جلد کتاب شامل کتب مرجع تشکیل داده و در حال حاضر نیز به سامانه جامع کتاب دفاع مقدس متصل شده ایم.

لقمانپور تصریح کرد: در حال راه اندازی نمایندگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در شهرستان‌های جدیدالتاسیس قم هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها