وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

ارتقاء منزلت و کرامت معلمان از برنامه‌های راهبردی اصلی است

فیاضی گفت: حتماً ارتقا معیشت، منزلت و کرامت معلمان در برنامه جزو اصول راهبردی بسیار مهم است و از سوی دیگر ارتقا سلامت جسمی، روحی و فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان در دستور کار خواهد بود.
کد خبر: ۴۸۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ - 09November 2021

ارتقاء منزلت و کرامت معلمان از برنامه‌های راهبردی اصلی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مسعود فیاضی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در گفت‌وگویی در خصوص مهمترین راهبرد‌های اصلی وی برای اداره آموزش و پرورش، اظهار داشت: بسط توسعه عدالت آموزشی و ارتقا کیفیت آموزش در تمام ساخت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت یکی از راهبرد‌های اصلی در برنامه‌های من است. همچنین تمرکززدایی و توسعه مشارکت، از طریق تقویت تنظیم‌گری به‌جای تصدی‌گری را در برنامه دارم تا برای ایفای نقش ذی‌نفعان تعلیم و تربیت مثل خانواده‌ها، معلمان، مدیران منطقه و… بستر‌های لازم در تأمین محتوا، مدیریت، تأمین زیرساخت‌ها و… مهیا شود.

وی ادامه داد: همچنین یکی از راهبرد‌های اصلی که پیگیری خواهم کرد هوشمندسازی و استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در فرایند‌های آموزشی، تربیتی، مدیریت و ارزشیابی و نظارت در راستای شفافیت بیشتر خواهد بود ضمن اینکه معتقدم باید به سمت تقویت مهارت‌های زندگی و شغلی دانش آموزان گام‌های اساسی برداریم و در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با آمایش سرزمینی تغییراتی ایجاد کنیم.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش همچنین ارتقاءکیفیت نظام تأمین و تربیت منابع انسانی و تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و اصلاح ساختار‌ها و فرایند‌های اجرایی، اداری و مالی متناسب با سند تحول ‏‬را از دیگر راهبرد‌های خود برشمرد و گفت: حتماً ارتقا معیشت، منزلت و کرامت معلمان در برنامه جزو اصول راهبردی بسیار مهم است و از سوی دیگر ارتقا سلامت جسمی و روحی و فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در دستور کار خواهد بود. برای همین باید دسترسی و ارتقا بهره‌وری فضا و تجهیزات آموزشی، پرورشی و خصوصاً ورزشی را تسهیل کنیم.

فیاضی تأکید کرد که توجه ویژه‌ای در مدیریت خود به دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی خواهد داشت و تلاش خواهد کرد تا با ارتقای جایگاه بین‌المللی آموزش و پرورش از طریق افزایش کیفیت آموزش، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و مشارکت ‏فعال، الهام‌بخش و اثربخش در مجامع جهانی و منطقه‌ای حوزه تعلیم و تربیت باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر وزیری بخواهد سکان‌دار وزارتخانه مهم و دارای اضلاع گسترده آموزش و پرورش باشد باید روی چه نقاط تحولی باید دست بگذارد که آنچه مورد تأکید سند تحول بنیادین است محقق شود. ما در این برنامه پیشنهادی خود بعد از جلسات بسیار به راهبرد‌هایی دست یافتیم که ۱۱ راهبرد تحولی است که برخی از آن‌ها را نام بردم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها