نماینده مردم در مجلس:

آذربایجان در دام فتنه‌های بیگانگان قرار نگیرد

نوش‌آبادی گفت: مسئولان و مدیران ارشد کشور آذربایجان باید توجه کنند در دام فتنه‌های بیگانگان قرار نگیرند و با جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع و مصالح ارتباط داشته باشند.
کد خبر: ۴۸۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ - 09November 2021

آذربایجان در دام فتنه‌های بیگانگان قرار نگیرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به گفت‌وگو تلفنی وزرای خارجه ایران و آذربایجان، اظهار داشت: موضع قطعی و رسمی جمهوری اسلامی ایران این است که باید در منطقه از هرگونه تنش و ناامنی پرهیز کنیم، باید امنیت مرز‌های همسایگی برقرار باشد و از هرگونه مداخلات کشور‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای جلوگیری شود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود کشور‌های منطقه که مسلمان هستند کشورشان را بر اساس اعتقادت و باورهایشان اداره کنند اجازه ندهند به‌راحتی عناصر فتنه‌گر، فتنه‌جو و عوامل بیگانه از طریق نفوذ برخی کشور‌های دشمن مثل صهیونیست‌ها و غربی بخواهند روابط بین همسایگان را مخدوش کنند.

 نماینده مجلس عنوان کرد: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران اولویت‌گذاری در روابط با کشور‌های همسایه است از این رو نباید این روابط مخدوش شود از طرفی باید در مقابل تحرک‌های موزیانه کشور‌هایی که می‌خواهند روابط را بهم بریزند آگاهانه ایستادگی و مدیریت کرد. التهاب، تنش و ناامنی نه به سود دولت‌ها است نه ملت‌ها.

نوش‌آبادی تأکید کرد: جمهور‌ی اسلامی ایران همیشه عنوان کرده برای رفع مشکلات، تنش‌ها و ناامنی‌ها تلاش می‌کند.  

 نماینده مجلس بیان کرد: در مرز‌های شرقی، غربی و شمال غربی کشور شاهد تحرکاتی هستیم که باید مدیریت درست و همکاری کشور‌های منطقه و دولت‌هایی که به ثبات علاقه‌مند هستند حل و فصل شود، جمهوری اسلامی ایران از ابتکاراتی که تنش‌ها را برطرف کند استقبال کرده و حتماً روابط ما در چارچوب مناسباتی که داریم و با عنایت به اهمیتی که برای منطقه غرب آسیا، آسیای میانه و قفقاز انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئولان و مدیران ارشد کشور آذربایجان باید توجه کنند در دام فتنه‌های بیگانگان قرار نگیرند و با جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع و مصالح ارتباط داشته باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار