اعلام خبر شناسایی ۳ شهید استان خراسان رضوی به خانواده‌ شهدا در مشهد

رئیس بنیاد شهید منطقه ۲ مشهد به‌همراه معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) با حضور در منزل شهیدان «حسین بابایی»، «علیرضا مرتضوی» و «محمدحسن صادق» خبر شناسایی این شهدای والامقام را به خانواده آنان اعلام کرد.
کد خبر: ۴۸۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ - 09November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در پی احراز هویت سه شهید گمنام دفاع مقدس از طریق آزمایش DNA که در حوزه علمیه بیرجند، بهشت زهرا تهران و راز وجرگلان خراسان شمالی به خاک سپرده شدند و جزو شهدای استان خراسان رضوی هستند حجت‌الاسلام «احمد ملکی» رئیس بنیاد شهید منطقه ۲ مشهد به‌همراه سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) با حضور در منزل شهیدان «حسین بابایی»، «علیرضا مرتضوی» و «محمدحسن صادق» خبر شناسایی این شهدای والامقام را به خانواده آنان اعلام کردند.

حجت‌الاسلام ملکی در این ديدار ضمن ادای احترام به مقام ۱۷ هزار شهید استان خراسان رضوی اظهار داشت: رزمندگان وقتی بند پوتین خود را می‌بستند، یک عزم جدی برای نابودی رژیم صدام و پیروزی ایران اسلامی در جبهه حق علیه باطل داشتند و آرزوی آنها شهادت بود.

وی افزود: شهادت، بازگشت و شناسایی هر کدام از این موارد همه به خواست خداوند است، که شهدا پس از سال‌ها شهادت و تدفین، شناسایی و اعلام هویت شوند.

ملکی خطاب به خانواده شهید بابایی که دو فرزند خود را به نام‌های «حسین و علیرضا بابایی» تقدیم اسلام کرده‌اند، گفت: خوشا به سعادت و افتخار شما والدین معظم، که راه حضرت اُمّ‌الْبَنین را ادامه دادید.

رئیس بنیاد شهید منطقه ۲ مشهد خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم که با تلاش دست اندرکاران در مرکز ژنتیک ژنتیک انسانی نور، این شهدا شناسایی و به انتظار خانواده‌های شهدای مفقودالاثر پایان دادند.

اعلام خبر شناسایی ۳ شهید استان خراسان رضوی به خانواده‌ شهدا در مشهد

مشخصات سه شهید شناسایی‌شده یگان‌های رزم خراسان

«حسین بابایی» در یکم خرداد ۱۳۴۳ در مشهد چشم به جهان گشود و در سوم خرداد ۱۳۶۱ به مقام رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید والامقام به دلیل نداشتن مدارک شناسایی در یکم اسفند ۱۳۹۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به عنوان شهید گمنام در حوزه علمیه شهرستان بیرجند به خاک سپرده شد.

«علیرضا مرتضوی» در ۱۵ مرداد ۱۳۴۲ در مشهد متولد شد. وی سرانجام در ۲۸ تیر ۱۳۶۷ به شهادت رسید. پیکر این شهید والامقام به دلیل نداشتن مدارک شناسایی در ۱۲ دی ۱۳۹۰ در قطعه ۵۰ بهشت زهرا در جوار شهدای مدافع حرم ایرانی آرام گرفت.

«محمدحسن صادق» در ششم فروردین ۱۳۱۷ در مشهد چشم به دنیا آمد و در ۱۵ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات «خیبر» در «جزیره مجنون» به مقام رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید والامقام در ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ همزمان با روز شهدا در شهر رازوجرگلان از توابع استان خراسان شمالی به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار