ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه آزادی مارب هستند

کارشناس نظامی یمن گفت: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه آزادی مارب هستند، اما نمی‌خواهند به هر قیمتی وارد شهر شوند، از همین رو در حال بررسی اقدامات نظامی و امیدواری به نتیجه‌بخش بودن درخواست قبایل یمنی از دولت مستعفی برای تسلیم شدن در برابر صنعاء هستند.
کد خبر: ۴۸۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ - 10November 2021

ناکامی ائتلاف سعودی در برابر پدافند هوایی صنعاء/مارب در آستانه آزادی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرتیپ «عبدالغنی الزبیدی» کارشناس مسائل نظامی و سیاسی یمن در گفت‌وگو با المیادین از تاثیر پیشرفت قابل توجه پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته‌ها در دفع تجاوز ائتلاف سعودی و مزدورانش در نبرد مارب خبر داد.

الزبیدی با بیان اینکه نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به شهر مارب نزدیک می‌شوند، اظهار داشت: اغلب جنگجویان شهر‌های جنوبی مارب به صفوف ارتش و کمیته‌های مردمی برای مبارزه با ائتلاف سعودی پیوستند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های صنعاء با آزادسازی پادگان ام الریش در مارب پیشروی راحت‌تری پیدا کرده‌اند، افزود: در حال حاضر این نیرو‌ها نمی‌خواهند به هر قیمت و وسیله‌ای که شده وارد شهر مارب شوند، بلکه در حال بررسی اقدامات نظامی هستند.

این کارشناس نظامی ادامه داد: قبایل و نهاد‌های مردمی و اجتماعی در استان مارب در حال حاضر در حال اعمال فشار بر استاندار مارب هستند تا دست از نبرد در این شهر کشیده و آنجا را تحویل صنعاء دهد.

الزبیدی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: نیرو‌های صنعاء از یک سامانه دفاع هوایی قوی برخوردار هستند که می‌تواند حمله هواپیما‌های ائتلاف سعودی در جریان نبرد را دفع کند.

شارل ابی نادر پژوهشگر امور نظامی هم می‌گوید: سرنگونی هواپیما‌های شناسایی ائتلاف سعودی توسط پدافند هوایی صنعاء موجب شده که ائتلاف سعودی نتواند به درستی نبرد مارب را کنترل کند و از همین رو به حملات کور خود علیه مارب ادامه می‌دهد.

ابی نادر افزود: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سه محور در مارب مانور می‌دهد تا ائتلاف سعودی را سرگرم کند و به هر حال آزادسازی مارب برای صنعاء بسیار بااهمیت است، زیرا تنها شهر شمالی یمن است که تحت کنترل نیرو‌های ائتلاف و دولت مستعفی یمن است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار