همسر شهید امیری مطرح کرد؛

شهادت «شعبانعلی امیری» در عملیات حمایتی ارتش آمریکا از داعش در سوریه

همسر شهید امیری گفت: فرزندانم خطاب به پدر می‌گفتند به سوریه نرود، اما شهید امیری به آن‌ها گفت که اگر من نروم بعد از سوریه، نوبت ایران است و دشمن به خاک کشورمان می‌رسد، لذا من می‌روم که این اتفاق صورت نگیرد و پای داعش به کشور نرسد.
کد خبر: ۴۸۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ - 13November 2021

شهید امیری برای نرسیدن پای دشمن به ایران، راهی سوریه شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، خانم صابری همسر شهید مدافع حرم «شعبانعلی امیری» در گفت‌وگو با رادیو سرو اظهار داشت: شهید امیری پسرخاله من بود. او نماز شب می‌خواند و بسیار پایبند به مذهب و اخلاق بود. به همین دلیل وقتی از من خواستگاری کرد، پذیرفتم.

همسر شهید افزود: سال‌های زندگی من با شهید امیری بهترین سال‌های زندگی‌ام بود و افتخار می‌کنم که همسر او هستم. همسرم بسیار به ائمه (ع) ارادت داشت و دارای صفات شایسته بود.

وی در پاسخ به اینکه چند سال با شهید امیری زندگی کرده و ثمره این ازدواج چند فرزند است، تصریح کرد: ما سال ۱۳۶۲ ازدواج کردیم و همسرم سال ۹۶ به شهادت رسید. ثمره این ازدواج، سه دختر بوده است.

صابری درمورد اینکه همسرش چطور مسئله اعزام به سوریه را مطرح کرد، خاطرنشان کرد: شهید امیری از میزان علاقه من به خودش مطلع بود. بر همین اساس تلاش کرد تا در فضای مناسبی این قضیه را مطرح کند. بعد از اینکه به من اطلاع داد، طی یک مهمانی خانوادگی این مسئله را با فرزندان مطرح کرد. دخترانم بسیار اصرار می‌کردند و خطاب به پدرشان می‌گفتند که به سوریه نرود اما او به آن‌ها گفت که اگر من نروم، بعد از سوریه نوبت ایران است و دشمن به خاک کشورمان می‌رسد؛ لذا من می‌روم که این اتفاق نیافتد و پای داعش به کشور باز نشود.

همسر شهید در پایان با اشاره به نحوه به شهادت رسیدن شهید امیری یادآور شد: شهید امیری بیش از دو سال در سوریه بود. او که سمت فرماندهی داشت، برای سرکشی به منطقه دیرالزور رفته بود که هواپیما‌های آمریکایی آن منطقه را بمباران کردند و به این ترتیب شهید امیری به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار