نماینده بلاروس در سازمان ملل:

هرگونه اشتباه نظامی در مرز با بلاروس به تراژدی غم انگیز می‌انجامد

نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی غرب در مرز با کشورش هشدار داد و گفت: ادامه این روند می‌تواند منجر به ایجاد یک تراژدی غم انگیز شود.
کد خبر: ۴۸۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ - 12November 2021

هرگونه اشتباه نظامی در مرز با بلاروس به تراژدی غم انگیز می‌انجامدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی غرب در مرز با کشورش هشدار داد و اظهار داشت: ادامه این روند می‌تواند به منجر به ایجاد یک تراژدی غم انگیز شود.

«والنتین ریباکوف» نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل گفت: اوضاع در مرز‌های بلاروس متشنج است، زیرا کشور‌های همسایه تجهیزات نظامی خود را به آنجا آورده و هر گونه اشتباهی می‌تواند منجر به عواقب غم انگیزی شود.

این دیپلمات ارشد با تاکید بر اینکه نه تنها لهستان و لیتوانی، بلکه اوکراین نیز اقدام به استقرار تجهیزات نظامی خود در مرز با بلاروس کرده، افزود: اوکراین همچنین اعلام کرده است که قصد دارد مرزبانان و سربازان بیشتری را مستقر کند.

ریباکوف اطمینان داد که روسیه و بلاروس در حال حاضر، مشغول انجام اقدامات امنیتی لازم در پاسخ به این تحرکات بوده و نیرو‌های هوافضا دو کشور در حال گشت زنی مشترک بر فراز مرز‌ها هستند.

ریباکوف با تاکید بر اینکه رئیس جمهور بلاروس به وزیر دفاع دستور داده که این کشور باید به تقویت بخش نظامی در آن سوی مرز، در لهستان، اوکراین و سایر کشور‌ها به اندازه کافی پاسخ دهد، گفت: ما درک می‌کنیم که اوضاع به قدری متشنج است که هرگونه تحریک، هر اشتباهی می‌تواند منجر به عواقب بسیار غم انگیزی شود.

این دیپلمات هشدار داد که بلاروس درگیر سرزنش نمی‌شود یا سعی نمی‌کند کسی را بترساند"بلکه متعهد است از منافع ملی از جمله از طریق نیرو‌های مسلح دولت اتحادیه دفاع کند.

لازم به ذکر است، بحران مهاجرت در مرز بلاروس با لتونی، لیتوانی و لهستان، جایی که مهاجران غیرقانونی به دنبال عبور از خاک اتحادیه اروپا هستند، در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) تشدید شد. چندین هزار مهاجر از بلاروس به مرز لهستان نزدیک شده اند و از ترک منطقه خودداری می‌کنند. برخی از آن‌ها تلاش کرده اند با شکستن حصار سیم خاردار وارد خاک لهستان شوند. کشور‌های اتحادیه اروپا مینسک را به تحریک عمدی بحران متهم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس شده اند.

لهستان، لیتوانی و لتونی نیز بلاروس را به استفاده از مسئله مهاجران به عنوان «سلاح ترکیبی» علیه اتحادیه اروپا متهم کرده اند.

بلاروس با رد تمام این اتهامات، اعلام کرده است که به دلیل کمبود منابع ناشی از تحریم‌های اروپا علیه این کشور، دیگر نمی‌تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار