امام جمعه دزفول:

آمریکا می‌خواهد همه عبد ضعیفش باشند و این ماهیت استکبار است

قاصی دزفولی با بیان این که تا قوی نباشیم از فتنه و زیاده خواهی دشمن و استکبار جهانی مصون نخواهیم بود، گفت: آمریکا می‌خواهد همه عبد ضعیفش باشند و این ماهیت استکبار است که باید در مقابلش ایستاد.
کد خبر: ۴۸۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ - 12November 2021

آمریکا می‌خواهد همه عبد ضعیفش باشند و این ماهیت استکبار استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت الاسلام «سیدمحمدعلی قاضی دزفولی» در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: طبق ارزیابی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران به پنج دلیل عمده همچنان تهدیدی برای آمریکا محسوب می شود.

وی افزود: طبق این ارزیابی، ایران تلاش نفود آمریکا در منطقه را از بین می برد، از جمعیت شیعه دنیا حمایت می کند، نفوذ خود در منطقه را تحکیم و گسترش می دهد، فشار بین المللی را نسبت به مرکزیت خود منحرف می کند و  تهدیدات علیه ثبات خود را به حداقل می رساند.

امام جمعه دزفول ادامه داد: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم اگر آمریکا دست از پا خطا کند هرکشوری که پایگاه آمریکا در آن مستقر باشد از انتقام تلافی جویانه ایران در امان نخواهد بود.

قاصی دزفولی با بیان این که تا قوی نباشیم از فتنه و زیاده خواهی دشمن و استکبار جهانی مصون نخواهیم بود، گفت: آمریکا می‌خواهد همه عبد ضعیفش باشند و این ماهیت استکبار است که باید در مقابلش ایستاد.

خطیب جمعه دزفول افزود: عربستان نیز به این نتیجه رسیده که به آمریکا نمی تواند تکیه کند و  باید با همسایه ها رابطه درستی برقرار کند و مذاکراتی با ایران انجام داده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با بیان این که دولت باید به دنبال حل مشکلات مردم باشد، متذکر شد: برخی افراد خودفروخته این را القا نکنند که کشور به بن بست رسیده زیرا دشمن در تلاش است امید را از مردم دور کند و تلقین کند مشکلات حل شدنی نیستند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: به برکت فرهنگ ایثار، انقلابی گری و پشتوانه جوانان، پیشرفت های زیادی حاصل شده و هشت دانشمند از ۱۰۰ دانشمند برتر دنیا ایرانی هستند که یکی از آنها از دزفول است و اینها پشتوانه ما هستند.

امام جمعه دزفول همچنین بیان داشت: شرایط در سال‌های قبل سخت تر بود؛ در هشت سال‌گذشته به دلیل بی عرضگی و وادادگی برخی مسوولان در برابر دشمن، مشکلاتی پیش آمد که امیدواریم به زودی حل و شاهد رونق اقتصادی باشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) و رحلت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) را نیز گرامیداشت و با اشاره به راهبرد هجرت در آموزه های دینی گفت: بزرگترین هدف هجرت نبی اکرم (ص) به مدینه، هجرت علوی به کوفه، رضوی به خراسان و عبدالعظیم حسنی به ری گسترش اسلام و تحقق نظام تمدن اسلامی بود که از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار