روایتی از عملکرد «هلال احمر» در بحران

دبیر کل جمعیت هلال احمر، گفت:حضور موثر هلال احمر در هیئت حاکمه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و عملکرد موثر در بحران‌ها در دوران ثبات مدیریتی وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۴۸۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ - 12November 2021

روایتی از عملکرد هلال احمر در بحران

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسن قوسیان مقدم» دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگویی در مورد آخرین وضعیت انتخاب رییس این جمعیت، اظهار داشت: روال قانونی اساسنامه جمعیت هلال احمر در خصوص تعیین رییس به این صورت است که افراد برای ریاست جمعیت ثبت نام کرده و بعد از ارائه رزومه در شورای عالی جمعیت هلال احمر انتخابات برگزار می‌شود و در نهایت دو نفر به عنوان منتخب به رییس جمهور معرفی می‌شود تا از میان آن دو انتخاب صورت بگیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه تمامی این اقدامات انجام گرفته شده است، همچنان منتظر هستیم تا بر اساس روال قانونی انتخاب رییس جدید انجام شده و ایشان معرفی شوند.

قوسیان مقدم در پاسخ به این سوال که مشخص نبودن رییس جدید چه تبعاتی می‌تواند برای این جمعیت داشته باشد گفت: ثبات اصل اساسی و تعیین کننده در هر سازمانی است، از این رو وقتی در مجموعه هلال احمرنیز ثبات مدیریتی وجود داشته باشد اتفاقی که می‌افتد این است که ما می‌توانیم در فدراسیون بین المللی نفوذ بیشتری هم داشته و به شورای عالی برویم، حضور موثر هلال احمر در هیئت حاکمه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و عملکرد موثر در بحران‌ها در دوران ثبات مدیریتی وجود خواهد داشت.

وی گفت: در موضوعات داخلی نیزثبات مدیریتی می‌تواند در مدیریت موثر بحران‌ها در کشور کارساز باشد.

قوسیان مقدم گفت:از این رو باید توجه داشته باشیم که تغییرات مدیریتی ارتباطات بین المللی ما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: ما از طریق ارتباطات و تعاملاتی که با فدراسیون بین المللی و شرکای بین المللی خود داشتیم توانستیم فعالیت‌های بشر دوستانه انجام دهیم واردات واکسن نیز یکی از محور‌های تعاملات ما محسوب می‌شود.

قوسیان مقدم گفت: توجه داشته باشید که مجامع بین المللی جمعیت هلال احمر را یک نهاد غیر دولتی می‌شناسد و وقتی که مدیریت مجموعه با تغییر دولت‌ها تغییر کند این پیام را به نهاد‌های بین المللی می‌دهیم که هلال احمر نیز یک مجموعه دولتی و وابسته به دولت است که با تغییر دولت مدیران آن نیز تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: اگر ما به سمتی برویم که از فعالیت‌های ما این احساس متبادر شود که ما دولتی هستیم اصول ما زیر سوال رفته یکی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: از اصول هفت گانه ما استقلال است جمعیت‌های ملی همان طور که مشخص است ملی است این که از ملت هستند و در حوادث و بلایا به کمک دولت‌ها می‌آیند.

قوسیان مقدم گفت:در همه جمعیت‌های ملی این موضوع  وجود دارد که یک بدنه کوچک کارمندی و یک بدنه بزرگ داوطلبی دارند و اصل دیگری که داریم یگانگی است که در هر کشوری یک جمعیت ملی هلال احمر و یا صلیب سرخ است واین نهاد دولتی نیست.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها