حجت الاسلام سعیدی:

شهید بهشتی در بحران های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از امام خمینی(ره) پیروی کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: شهید بهشتی در تمام شرایط و بحران‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از امام خمینی(ره) پیروی کرد و از ایشان کسب تکلیف کرد.
کد خبر: ۴۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 27June 2015

شهید بهشتی در بحران های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از امام خمینی(ره) پیروی کرد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم سی و چهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر که در مجوعه فرهنگی هنری سرچشمه(شهدای انقلاب اسلامی) برگزار شد، اظهار داشت: حادثه هفتم تیر به اختلافات سلیقهای، قومی و قبیلهای مربوط نبود بلکه تقابل میان دو جریان فکری و اعتقادی بوده که هر کدام جهانبینی، ایدئولوژی، سازوکار و راهکارهای متفاوت با دیگری داشته است.

وی با بیان اینکه حادثه هفتم تیر یک فاجعه کم سابقه و بسیار مهم در تاریخ انقلاب بود، تصریح کرد: حادثه هفتم تیر نشان از بروز نفاق در عرصه حاکمیت و تلاش جریان نفاق برای حذف جریان ولایتمداری و ولایت فقیه بود. رویکرد قرآن کریم به پدیده نفاق رویکردی مبسوط و گسترده است به طوری که از مجموع یک هزار و 500 آیه که در زمینه دشمنشناسی در قرآن آمده 300 آیه به طور ویژه به پدیده نفاق پرداخته است.

حجت الاسلام سعیدی به پیشینه نفاق در عوامل ایجادکننده حادثه هفتم تیر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تفکر جبهه مقابل شهید بهشتی و یارانش، بنیصدر و منافقین بودند. این چنین تقابل هایی ریشه در تاریخ اسلام دارد به طوری که این تقابل در ماجرای نهضت مشروطیت نیز دیده می شود.

وی با بیان اینکه عوامل ایجادکننده در فاجعه هفتم تیر به تقابل دو جبهه علوی و اموی مربوط است، ادامه داد: حضرت امیرالمومنین (ع) تبلور تفکر الهی و توحیدی است و در جبهه مقابل جریان انحرافی اموی تبلور جبهه شیطان و کفر و نفاق در عرصه تاریخ است. پیشینه جریان علوی به حضور پیامبر اعظم (ص) به عنوان سمبل و محور اندیشه توحیدی و حاکمیت  الهی شناخته میشود و جریان مقابل بر محور ابوسفیان و ابوجهل به نمایندگی از عناصر شرک و نفاق قرار داشته است.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه به عوامل و ریشههای اختلاف میان دو جبهه پرداخت و تصریح کرد: در این زمینه سه پرسش اساسی مطرح میشود، مبنی بر اینکه ملاک مشروعیت چیست و آیا مشروعیت رهبری و قانون از سوی ذات باریتعالی نشأت گرفته و رهبری جامعه متصل به ذات حضرت حق است و یا منشأ مشروعیت صندوق رای مردم محسوب میشود که با داشتن میزان 1+50 رای از سوی مردم این مشروعیت به دست میآید.

وی تاکید کرد: مشروعیت رهبری در جامعه اسلامی 100 درصد الهی بوده که با مقبولیت 100 درصدی مردمی همراه میشود.

وی شریعت، رهبری و مردم را 3 رکن اصلی و مهم در نظام اسلامی دانست و گفت: نقش مردم به فعلیت رسیدن رهبری الهی است و همانطور که فعلیت امامت نیز به پشتوانه و حضور مردم مربوط میشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سوال که ملاک مشروعیت و قانون چیست، تصریح کرد: قلمرو ماموریت پیامبر اعظم و ائمه اطهار (ع) و در ادامه راه ایشان محدوده اختیارات ولی فقیه برای تشخیص مرزهای دو جبهه باید تعیین شود.

حجتالاسلام سعیدی افزود: عمده اختلافات دو جبهه اموی و علوی، یزیدی و حسینی، جریان امام خمینی و مقابل ایشان، جریان شهید بهشتی و یارانش و جریان نفاق و بنیصدر و در نهایت جریان رهبری و جریان سکولار و دین حداقلی در پاسخ به این پرسشهای مهم مطرح میشود.

وی ادامه داد: اولین محور تقابل ملاک مشروعیت است به طوری که ولایت در روز عید غدیر به طور تام در اختیار حضرت امیرالمومنین (ع) قرار گرفت و مردم شرط کافی برای تحقق حاکمیت دینی محسوب میشوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ولایت به طور تام انشا شده و آنچه معلق است پشتیبانی مردم بوده که برای تحقق ولایت ضرورت پیدا میکند.

حجتالاسلام سعیدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی باور داشت، تصریح کرد: هر شخصی که مشروعیت الهی را بپذیرد باید به همسانی در حجیت نیز باور داشته باشد، به این معنا که اگر امضای امام صادق (ع) معتبر است امضای مقام معظم رهبری نیز معتبر است.

وی اعتقاد به پیوستگی میان ولایت فقیه و ولایت ائمه اطهار و پیامبر اعظم (ص) را یکی از شرایط اصلی در پذیرش مشروعیت الهی دانست و افزود: باید همطرازی اختیارات ولی فقیه با امام معصوم در جامعه را بپذیریم همانطور که همطرازی در ماموریتها نیز برقرار است و همسانی در تبعیت نیز ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان از ولایتپذیری و بینش اسلامی شهید بهشتی یاد کرد و اظهار داشت: شهید بهشتی در تمام شرایط و بحرانهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از امام خمینی (ره) پیروی کرده و در شرایط گوناگون از ایشان کسب تکلیف میکرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار