احمد شاکری:

با جشنوراه ادبی یوسف یک گام به جلو خواهیم رفت

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره یوسف گفت: داستانی خوب است که بتواند مخاطب را با خودش همراه کند و بهترین شیوه بیان را به خدمت بگیرد.
کد خبر: ۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵ - 22October 2013

با جشنوراه ادبی یوسف یک گام به جلو خواهیم رفت

احمد شاکری عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ادبی یوسف در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن برشمردن محاسن متعدد این جشنواره، اظهار داشت: برای جشنواره ادبی یوسف موضوع خاص و تخصصی در نظر گرفته نشده و نگاهی که این جشنواره به دفاع مقدس دارد نگاهی عام است و هر آنچه در دفاع مقدس گذشته است می تواند دستمایه آثار نویسندگان باشد.

وی افزود: ما اثری را قوی و درست قلمداد می کنیم که ساختار بسیار خوبی داشته و این ساختار با فرم همخوانی های لازم را برقرار کرده باشد. داستانی خوب است که بتواند مخاطب را با خودش همراه کند و بهترین شیوه بیان را به خدمت بگیرد.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره یوسف تصریح کرد: فرم در داستان اهمیت بسیار ویژه ای دارد اما باید توجه داشت که در جشنواره هایی مثل جشنواره یوسف باید ابزار و فرم درخدمت یک هدف متعالی و مقدس در بیاید. در این جشنواره آنچه که اصالت دارد بحثهای مربوط به دفاع مقدس است و فرم زمانی معنا پیدا می کند که به خوبی در خدمت این موضوع در آمده باشد.

وی اظهار داشت: داورانی که برای این جشنواره انتخاب می شوند به صورت تخصصی روی داستان های دفاع مقدس کار کرده اند. این تخصص ممکن است با نگارش داستانهای متعدد به وجود آمده باشد یا با نقد و تحلیل داستانهای دفاع مقدس.

شاکری افزود: این جشنواره نیم نگاهی به آثار گذشته خواهد داشت و داستان های دوره های قبل را ارزیابی خواهد کرد. ما معتقدیم که برگزاری جشنواره باید به شکلی باشد که ما را در حوزه ادبیات دفاع مقدس یک گام به جلو ببرد.

وی با پراهمیت خواندن نقش داوران در انتخاب آثار و تاثیرگذاری این انتخاب در ادامه روند داستان نویسی دفاع مقدس اذعان داشت: افراد زیادی در حوزه ادبیات دفاع مقدس فعالیت می کنند که هر کدام از آنها دیدگاه خاص و منحصر به فرد خود را دارند ولی ما باید دقت کنیم که داروی آثار ما را بهترین دیدگاهها و روشن ترین آنها و همین طور متخصص ترین آنها بر عهده بگیرند.

شاکری تاکید کرد: جشنواره یوسف جشنواره کم حاشیه و خوش نامی است و تاکنون به خوبی برگزار شده است. بعضی از جشنواره های ادبی به خاطرعملکرد بدی که داشته اند مورد اعتماد مخاطبان نیستند اما جشنواره یوسف تاکنون هیچ مشکلی در برگزاری نداشته و به خوبی برگزار شده و باید کمک کنیم تا امسال نیز به نحو احسن برگزار شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار