مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان:

استان کرمان میزبان شهدای گمنام در ایام فاطمیه خواهد بود

«مهدوی فرد» گفت: سه شهرستان استان کرمان میزبان شهدای گمنام در ایام فاطمیه خواهند بود.
کد خبر: ۴۸۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ - 13November 2021

۳ شهرستان در کرمان میزبان شهدای گمنام در ایام فاطمیه

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمود مهدوی فرد» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه امسال میزبان شهدای گمنام در سطح استان کرمان خواهیم بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی در ایام فاطمیه دوم است؛ سعی داریم برنامه‌‎های مربوط به شهدای گمنام را در ایام فاطمیه اول برگزار کنیم.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه سه شهرستان استان میزبان شهدای گمنام خواهند بود، افزود: شانزده مکان را برای تدفین شهدا در سطح استان مد نظر داشته ایم که تهران با تدفین در هشت مکان موافقت کرده است و تا پایان هفته تأییدیه نهایی این مکان ها داده می شود.

وی ادامه داد: تعداد شهدای گمنام برای ایام فاطمیه مشخص نشده است؛ اما احتمالا در هر مکان یک شهید گمنام را خواهیم داشت که با این احتساب میزبان هشت شهید گمنام خواهیم بود که آمار نهایی پس از قطعی شدن توسط دفتر مرکزی تهران، اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: از سال 80 به بعد نحوه شناسایی، تشییع و تدفین شهدای گمنام سازماندهی شده است و بر همین اساس هماهنگی های مختلفی بین ارگان های مختلف انجام می شود؛ پیکر شهید که به ستاد معراج تهران منتقل می شود، قطعه ای از پیکر مطهر شهید که می توانیم مورد آزمایش DNA قرار گیرد در بانک اطلاعاتی نگهداری می شود و از سوی دیگر از خانواده شهید و به ویژه پدر و مادر شهید نیز آزمایشی را می گیرند تا بتوانند مورد مطابقت قرار دهند.

مهدوی فرد تصریح کرد: در مجموعه ستاد معراج شهدای تهران، روند شناسایی بهتر شده است و هم اکنون پیکر سی شهید در سطح کشور شناسایی شده اند که سه شهید مربوط به استان کرمان است و دو شهید مربوط به استان اصفهان و یک شهید مربوط به استان خوزستان است.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه پیکر یک شهید از استان کرمان که به عنوان شهید گمنام در شهرکرد دفن شده نیز شناسایی شده است، عنوان کرد: این شهید در شهرستان اردل دفن است که اقدامات مربوط به این شهید در حال انجام است.

وی گفت: سه شهید گمنام شناسایی شده در استان کرمان، در شهرستان های رفسنجان، رودبار جنوب و رابر دفن هستند که شهید مهدی تحویلیان فرزند غلامرضا متولد سال 1342 از نیروهای ارتشی اصفهان بوده است که در سال 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمده است و این شهید در زمان شهادت 25 سال داشته و پیکر این شهید در سال 1387 در دانشگاه ولی عصر رفسنجان دفن شده است.

این مقام مسئول افزود: دومین شهید از شهرستان کاشان استان اصفهان به نام شهید محمد بدیعی فرزند حبیب الله و متولد 1350 است که در زمان شهادت 17 سال داشته و در سال 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمده است؛ پیکر این شهید در سال 1395 در بخش زهکلوت رودبار جنوب تدفین شده است.

مهدوی فرد خاطر نشان کرد: شهید عبدالکریم عبدال زاده فرزند غلامعلی متولد سال 1343 بوده است که پیکر این شهید در سال 1395 در هنزا رابر دفن شده است؛ این شهید در عملیات والفجر مقدماتی در سال 136 به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار