مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور زنان و خانواده:

اهمیت بسیاری به نقش و جایگاه زنان ایرانی داده شده است

«پیرسمساری» گفت: طبق فرمایشات امام راحل (ره)، زن تمدن ساز است و این یعنی به نقش و جایگاه زنان و دختران ایرانی اهمیت بسیاری داده شده است.
کد خبر: ۴۸۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ - 13November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «نسرین پیرسمساری» مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور زنان و خانواده در نشست «حقوق زن در خانواده» با اشاره به اهمیت مباحث حقوق زنان در خانواده و اجتماع، اظهار داشت: طبق فرمایشات امام راحل (ره)، زن تمدن ساز است و این یعنی به نقش و جایگاه زنان و دختران ایرانی اهمیت بسیاری داده شده است.

وی افزود: زن مسلمان می‌تواند با توجه به مقتصیات زمان در تمام فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی مشارکت و حضور فعالانه داشته باشد؛ چرا که تمامی عرصه‌ها برای فعالیت و موفقیت وی آماده است به شرطی که عفاف و عفت در تمامی زمینه‌ها رعایت شود.

وی در ادامه بر نقش کارآمد سازمانهای مردم نهاد و بانوان فعال در زمینه‌های مختلف اشاره و خواستار همکاری و همفکری هر چه بیشتر ایشان در راستای پیشبرد اهداف وضعیت زنان و خانواده استان شد. 

«محمد باقر آقایی» مدیر کل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: عصر، عصر آسیب پذیری است و ما با این آسیب‌ها زندگی می‌کنیم و این آسیب‌ها مثل آسیب‌های شیمیایی، تروریسم، جنگ اطلاعات و جنگ نرم و تهدیدهای اجتماعی و فرهنگی است و به همان اندازه و ساید بیشتر خطرناک است. 

وی با اشاره براین که این تهدید همیشگی است و باید دفاع همه جانبه باشد، گفت: شرایط امروز در منطقه سمت و سوی مردم محور به خود گرفته است، امروزه استراتژیک دشمن که یکی از ابزارهای آن، هویت زدایی، فرهنگ زدایی و تضعیف فرهنگ است که عزم و اراده مردم و دولت را در جهت مبارزه با این جنگ نرم را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها