سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

والدین برای آموزش حضوری باید به آموزش و پرورش کمک کنند

شیخی گفت: علاوه بر خود دانش‌آموزان باید والدین آن‌ها نیز در زمینه آموزش دانش‌آموزان، همکاری کنند و آموزش‌هایی را پیش از حضور فرزندشان در مدرسه به آن‌ها بدهند.
کد خبر: ۴۸۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ - 13November 2021

والدین برای آموزش حضوری باید به آموزش و پرورش کمک کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «زهرا شیخی» سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد آغاز آموزش حضوری در کشور و همچنین شروع فصل سرما و انجام اموری، چون تهویه کلاس‌ها، اظهار داشت: باید شیوه آموزش در شرایط کرونایی را بیاموزیم به نحوی که هم پروتکل‌های را رعایت کنیم هم از کیفیت آموزش حضوری بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس از آغاز سال با مدارس کم جمعیت در مناطق کم تراکم کشور آغاز شده است و هم اکنون که تقریباً بیشتر مدارس به سمت آموزش حضوری رفتند این نیاز احساس می‌شود که آموزش زیست کرونایی باید به شکل جدی به آنان داده شود.

نماینده مردم اصفهان گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و لزوم رعایت پروتکل‌ها از جمله انجام تهویه مناسب در فضای کلاس‌ها، لازم است این موضوع به دانش آموزان گوشزد شود که از لباس‌های گرم استفاده کنند تا امر تهویه به‌درستی انجام گیرد و نگرانی نیز از جانب خانواده‌ها در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی گفت: ما باید شرایط موجود را درک کنیم و با این موضوع کنار بیاییم، ما باید به زندگی عادی برگردیم و زیست کرونایی در شرایط موجود را بیاموزیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای حفظ کیفیت آموزش با کمترین آسیب باید به دانش آموزان آموزش دهیم که حتماً از ماسک استفاده کنند، در شرایط یکه ماسک آن‌ها آلود یا مرطوب شد ماسک خود را تعویض کنند، فاصله‌گذاری را رعایت کنند و به‌طور مستمر موضوعات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر خود دانش آموزان باید والدین آن‌ها نیز در این زمینه همکاری کنند، گفت: والدین نیز باید در این خصوص در کنار کادر آموزشی قرار گرفته و به دانش آموزان کمک کنند، و آموزش‌هایی را پیش از حضور فرزندشان در مدرسه به او بدهند، همچنین ماسک اضافی برای فرزندان قرار داده و تغذیه او را شسته و آماده و بسته بندی شده در اختیار آن‌ها قرار دهند که دانش آموزان مجبور به خرید تغذیه نشوند.

شیخی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم که تا جای ممکن با رعایت شیوه‌نامه‌ها از شدت و شیب بیماری در کشور کاسته شود تا به شرایط عادی زیست اجتماعی برگردیم.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار