مدرس حوزه‌های علمیه خوزستان:

جریان سکولار به دنبال قطع ارتباط انسان با نماز است

حاجتی با بیان اینکه جریان سکولار به دنبال قطع ارتباط انسان با نماز است، گفت: جامعه بی‌نماز جامعه بی‌پناه است.
کد خبر: ۴۸۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳ - 13November 2021

جریان سکولار به دنبال قطع ارتباط انسان با نماز استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «میراحمدرضا حاجتی» امروز در همایش سراسری نماز که در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید باکری دزفول برگزار شد، اظهار داشت: تحقیقاتی میدانی پیرامون علل نماز نخواندن برخی افراد انجام شده که براساس آنها مشکل ما در آموزش خانواده، صنعت سینما، آموزشگاه‌ها و وجود یک جریان سکولار و بی‌اعتقاد در جامعه است.

وی با بیان این که جریان سکولار به دنبال قطع ارتباط انسان با نماز است، افزود: جامعه بی‌نماز جامعه بی‌پناه است؛ ضمن این که افرادی که به نماز، ارتباط با خدا، سجده و رکوع نیاز دارند ما هستیم و گرنه خداوند نیازی به نماز ما ندارد.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که غرب در جریان رنسانس و اشتباهات کلیسا از معاد و دین گسسته شد، گفت: امروز کار به جایی رسیده که فنلاند مرفه ترین کشور دنیا بیشترین آمار خودکشی را در جهان دارد.

حجت الاسلام حاجتی بیان کرد: وزارت بهداشت فرانسه کتابی در زمینه چرایی خودکشی جوانان فرانسوی که از بهترین شرایط زندگی برخوردارند، منتشر کرده که در آن علت بی‌اشتهایی نسل جوان غربی به زندگی عنوان شده است. در این کتاب عنوان شده بیشترین خودکشی‌ها در فصل بهار رخ می‌دهند چون جوانان می‌بینند دنیا در فصل بهار شکفته شده ولی درونشان پژمرده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد قرص‌های آرام‌بخش جهان در آمریکا مصرف می‌شوند، گفت: اروپا با میلیون‌ها تن قرص خواب آور به خواب می‌رود.

وی اضطراب را دلیل عمده جرم و جنایت دانست و افزود: این اضطراب فرد را دچار بیماری‌های شدید روانی نظیر ترس از آینده و حزن نسبت به گذشته می‌کند که هیچ دارویی ندارد. 

مدرس حوزه های علمیه خوزستان با بیان اینکه حضرت محمد (ص) تنها کسی بود که داروی این بیماری‌های روانی را یافت، اظهار داشت: جوانان مومن نسبت به آینده هراسی ندارند.

حاجتی با خاطره گویی از دوران دفاع مقدس به آرامش یک جوان ۱۸ ساله دزفولی در اوج بمباران قرارگاه لشکر هفت ولی عصر (عج) در جاده خرمشهر اهواز اشاره کرد و افزود: این جوان که گویی ۸۰۰ سال تجربه جنگ داشت در حالی که خمپاره به نقاط مختلف قرارگاه اصابت می‌کرد در پاسخ به سوال من مبنی بر چگونگی اوضاع گفت که تا زمانی که به وظیفه خود عمل می‌کنیم اوضاع آرام و عالی است.

وی سلاح انبیاء را دعا دانست و ادامه داد: رزمندگان دوران دفاع مقدس با سلاح‌های ابتدایی در برابر تجهیزات پیشرفته دشمن ایستادند و پیروز شدند که دلیل آن دعا و ایمان آنها بود.

این پژوهشگر علوم دینی با اشاره به تقابل نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی و هدایت نفتکش به سواحل ایران متذکر شد: نماز در برابر دشمن قدرت ایجاد می‌کند؛ همانطور که تصویر نحوه ایستادن یکی از پاسداران نیروی دریایی سپاه مقابل ناو مجهز آمریکایی لرزه به اندام دشمن انداخت.

حجت الاسلام حاجتی گفت: هنگام تقابل قایق‌های تندروی نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی به قایق‌ها گفته شد از سر راه ما کنار بروید، ولی  قایق‌های سپاه به ناوها چسبیدند و آنها را مجبور به تغییر مسیر کردند.

وی پشتوانه این عظمت و قدرت نیروهای ایرانی را نماز، دعا و عبادت دانست و افزود: نیروهای ایران با توجه به ارتباطی که با خالق یکتا دارند، هرگز شکست نمی‌خورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار