نماینده مردم در مجلس:

سیاست اقتصاد مقاومتی ایران، فروش نفت خام نیست

عباس‌زاده مشکینی گفت: با توجه به اقتصاد مقاومتی، سیاست ایران در سال‌های اخیر فروش نفت خام نیست، بلکه نفت کشورمان پس از تبدیل به پنج حلقه تولید و سپس به شکل‌های دیگر به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۴۸۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ - 14November 2021

سیاست اقتصاد مقاومتی ایران فروش نفت خام نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به درخواست جو بایدن از کشور‌ها برای کاهش خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: بایدن با توجه به اقتضاء سنی خود تحلیل واقع‌بینانه‌ای از دنیا در عصر حاضر ندارد.

وی ادامه داد: دنیا عوض شده و ملت‌ها رعیت آمریکا نیستند که او فرمان دهد و کشور‌ها فرمان ببرند؛ ملت‌ها و دولت‌ها بر اساس منافع ملی خودشان انتخاب می‌کنند که از چه کشور‌هایی خرید داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این زمینه منتظر فرمان بایدن نیستند و او به‌خوبی می‌داند که حرف‌هایش اگر دارای مبنا بود در سال‌های گذشته کشور‌ها از خرید نفت ایران خودداری می‌کردند.

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: با توجه به اقتصادی مقاومتی سیاست ایران در سال‌های اخیر فروش نفت خام نیست، بلکه نفت کشورمان پس از تبدیل به پنج حلقه تولید و سپس به شکل‌های دیگر می‌رسد؛ لذا جو بایدن باید چند مشاور جوانتر داشته باشد تا به او مشورتِ درست دهند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار