شهردار مشهد:

شهدا وجه تمایز ایران اسلامی با سایر کشورها هستند

«ارجائی» گفت: برخلاف سایر ملت‌ها که به ثروت، جمعیت، سیاست و تجهیزات نظامی خود می‌بالند، ملت ایران به انسان‌های غیور و ایثارگری می‌بالد که حتی از بذل جان برای دفاع از وطن و مکتب واهمه ندارند و اساساً شهدا وجه تمایز ایران اسلامی با سایر کشورها هستند.
کد خبر: ۴۸۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 14November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن پنجمین سالگرد شهادت «محسن خزائی» خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی، «سیدعبدالله ارجائی» شهردار مشهد به‌همراه «محسن نصرپور» مدیرکل صداوسیمای استان خراسان رضوی و «حسن کریم‌دادی» عضو شورای اسلامی شهر مشهد با حضور در منزل این خبرنگار شهید با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

ارجائی در این دیدار اظهار داشت: در هر کشوری یک منبع قدرت وجود دارد. برخی کشورها همچون ژاپن به ثروت و اقتصاد، برخی همچون چین و هند به جمعیت، برخی دیگر مانند انگلستان به سیاست، برخی نیز به علم و یا به تجهیزات نظامی و کلاهک‌های هسته‌ای خود می‌بالند، اما ایران اسلامی به منابع انسانی غیور، ایثارگر و شجاع خود می‌بالد.

وی افزود: آنچه وجه تمایز ایران با سایر کشورها به شمار می‌رود امثال شهید خزائی است. شهدا همچون دُر گرانبهایی هستند که قابل ارزش‌گذاری نیستند و نمونه آنها در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: فردی که دل در گرو دین و اهل‌بیت دارد تا جایی که از شهر و کشور خود هجرت می‌کند و از خانواده دور می‌شود و آنقدر عاشق اهل‌بیت است که می‌گوید به خانه برنمی‌گردم تا فدا شوم، باعث افتخار ماست.

ارجائی گفت: خدا را شاکریم که هم‌نفس خانواده شهدا هستیم. بنده لیاقت شهادت نداشتم، اما دوستدار شما خانواده شهدا هستم و امیدوارم بخشی از دین خود به شهدا را با خدمت به مردم ادا کنیم.

دفاع از ولایت و عشق به اهل‌بیت ویژگی‌های ممتاز شهید خزائی

در ادامه این دیدار محسن نصرپور در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خزایی به‌عنوان شهید مدافع حرم رسانه ملی ابراز داشت: شهید خزائی سرشار از انرژی بود و در سپاه و بسیج فعالیت داشت و در حرفه خبر نیز توانمند بود. زمانی که داعش شکل گرفت ایشان نتوانست تحمل کند و راهی سوریه شد.

وی افزود: دفاع از ولایت و عشق به اهل‌بیت دو صفت برجسته شهید خزائی بود که امیدورایم با سرلوحه قرار دادن این دو ویژگی در زندگی فردی و اجتماعی در مسیر تداوم راه شهیدان گام برداریم.

حضور شهید خزائی در سوریه بواسطه عشق به اهل‌بیت

در این دیدار همسر شهید خزائی گفت: شهید خزائی فردی مسئول، ولایتمدار، بسیجی، دلسوز و حامی فقرا بود و همیشه به دیگران توصیه می‌کرد که برای موفقیت در کارهای خود به آن عشق بورزید.

وی اضافه کرد: عشق و علاقه به اهل‌بیت شهید خزائی را به سوریه کشاند و باعث شد تا این شهید والامقام تمایل بازگشت به میهن خود را نداشته باشد و در نهایت خون خود را فدای حرمین کرد.

«محسن خزائی» خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی در پانزدهم آذر ۱۳۵۱ در خانواده‌ای مذهبی که ذاکر اهل‌بیت بودند متولد شد. وی سرانجام در ۲۲ آبان ۱۳۹۵ که برای پوشش آخرین وضع میدان نبرد و پیشروی مدافعان حرم در منطقه بنیامین، در غرب شهر حلب حضور پیدا کرده بود توسط تروریست‌ها مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهدا وجه تمایز ایران اسلامی با سایر کشورها هستند

شهدا وجه تمایز ایران اسلامی با سایر کشورها هستند

شهدا وجه تمایز ایران اسلامی با سایر کشورها هستند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار