نشست شورای مجمع راویان دفاع مقدس قم برگزار شد

نشست شورای مجمع راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم در محل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ - 14November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نشست شورای مجمع راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم با حضور مسئولان واحد‌های ایثارگران نیرو‌های مسلح و جهاد و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در محل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم و دبیر شورای هماهنگی نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فم در سخنانی با اشاره به راهبرد‌های کلان و نقشه جامع روایتگری و ابلاغیه‌های مربوطه عنوان کرد: باید تلاش کنیم روایتگری به گفتمان ترویج ایثار و شهادت در جامعه تبدیل شود.

وی با اشاره به طرح‌های مورد نظر پیرامون نشر فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه ادامه داد: در سال جاری طرح ایجاد یک هزار و ۴۸ کیوآرکد مشخصات شهدا در تابلوی کوچه‌ها را با همکاری شورای اسلامی شهر در دستور کار داریم. بحمدالله با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز دانشگاه جهاد و مقاومت را از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ کردیم و بزودی سازوکار آغاز فعالیت این دانشگاه اعلام خواهد شد.

در ادامه، «محسن بخشی نیا» دبیر شورای مجمع راویان دفاع مقدس قم با ارائه گزارشی از برگزاری نخستین مجمع در مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس عنوان کرد: شورای مجمع فوق با حضور ۸۰ نفر از متولیان امور روایتگری از یگان‌های موثر در دفاع مقدس و فعال در زمینه تولید محتوا، انتشار و یا جمع آوری اسناد، حضور داشتند.

وی با اشاره به این نکته که شورای مجمع، هر فصل یک نشست عمومی خواهد داشت، عنوان کرد: در زمینه رصد، جمع آوری، تولید محتوا، انتشار، روایت میدانی و مجازی و آموزش نسل جوان نیازمند شورایی بالادستی هستیم که بتوانیم ماموریت‌ها را بخوبی انجام دهیم.

بخشی نیا ادامه داد: ۲۸۰ نفر از رزمندگان پیشکسوت، طلاب جوان موسسه روایت سیره شهدا، راویان سازمانی سپاه، ارتش، ناجا، جهاد و راویان دانشجویی جمع راویان قم را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به راه اندازی کانال مجمع راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پیام رسان ایتا یادآور شد: دفتر مجمع راویان نیز در محل موزه انقلاب و دفاع مقدس قم راه اندازی شده و روزانه دو نفر از راویان در این محل حضور خواهند داشت.

دبیر شورای مجمع راویان دفاع مقدس قم عنوان کرد: بحمدالله اطلس لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) مشتمل بر معرفی یگان‌ها و عملیات‌های لشکر، بتازگی از زیر چاپ بیرون آمده است.

«حسین کاجی» مسئول موسسه حماسه ۱۷ نیز با بیان تازه‌ترین اخبار حوزه نشر این موسسه عنوان کرد: کتاب «تن‌ها گریه کن» با موضوع معرفی شهید معماریان نخستین کتابی است که دو بار از سوی رهبر معظم انقلاب تقریظ شده و ان شاءالله اواخر آبان، در تهران یا قم رونمایی خواهد شد و ان شاءالله این رونمایی موجب دلگرمی بیشتر اهالی قلم در قم باشد.

وی افزود: کتاب «تب ناتمام» ویژه معرفی جانباز شهید «حسین دخانچی» و کتابی پیرامون شهادت روحانی شهید حجت الاسلام «محمد حسن ابراهیمی» در گویان آمریکای جنوبی، کتاب‌های دیگری هستند که با رفع مشکلات چاپ و نشر، رونمایی خواهند شد.

کاجی تاکید کرد: بدلیل برخورداری از ظرفیت‌های گوناگون همچون شهیدانی از ۱۰ ملیت جهان در قم، فضای روایتگری در این استان با دیگر نقاط کشور متفاوت است و اصولا جنبه ارتباط مردمی روایتگری باید بیش از پیش حفظ شود.

حجت الاسلام «حسین جوشقانیان» مدیر موسسه روایت سیره شهدا نیز در این نشست، با اشاره به اینکه روایتگری با خاطره گویی متفاوت است و اسلوب و تشکیلات خاص خود را دارد، عنوان کرد: قرآن ۲۸۶ قصه متفاوت دارد و ما باید تلاش کنیم ذائقه‌های متنوع جوانان را با روایتگری مطلوب، جذب کنیم.

در ادامه، مسئولان واحد‌های ایثارگران جهاد، ارتش، ناجا، دانشجویی، حوزه‌های علمیه و گردان روایتگری شهید ردانی پور تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون مسائل مبتلابه روایتگری بخصوص موضوع آغاز اردو‌های راهیان نور دانش آموزی و عمومی پرداختند.

نشست بعدی مجمع راویان، بعد از هفته بسیج در موسسه روایت سیره شهدا برگزار می‌شود.

نشست شورای مجمع راویان دفاع مقدس قم برگزار شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار