رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری:

جزئیات برنامه‌های هفته بسیج/ رزمایش اقتدار بسیجیان برگزار می‌شود

سردار سلیمانی از برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان در قالب گردان‌های امنیتی و امدادی خبر داد و گفت: رزمایش چهار میلیون نفری بسیجیان در فضای مجازی در قالب سامانه «ثامن» در هفته بسیج اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۸۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ - 15November 2021

جزئیات برنامه‌های هفته بسیج/ رزمایش اقتدار بسیجیان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی (ره) بسیج را برای خدمت به ملت ایران و پاسخ دادن به ضرورت‌هایی که در آینده برای ملت ایران ایجاد می‌شود، تشکیل دادند، اظهار داشت: بسیج در طول ۴۰ سال گذشته در محور اصلی مقاومت ملی در برابر دشمنان حضور داشته است.

وی ادامه داد: بسیج پس از فرمان امام (ره) به سرعت خود را سازمان داد به نحوی که توانست در طول دوران دفاع مقدس خوش بدرخشد و این باعث شد تا در سال‌های بعد، سایر کشور‌ها با الگوگیری از آن، جبهه مقاومت را شکل دادند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه درس‌هایی که از دوران دفاع مقدس آموختیم، کمک‌کننده ما در سال‌های بعد از دفاع مقدس بود، گفت: شعار امسال هفته بسیج «بسیج پاره تن مردم است» تعیین شده که به همین مناسبت برنامه‌های هفته بسیج را از ۲۹ آبان با حضور پنج هزار و ۲۰۰ گروه جهادی بسیج و ۵۷۳ هزار جهادگر بسیجی و با رزمایش جهادی بسیج آغاز خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در همین روز سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه بین نیازمندان توزیع می‌شود؛ علاوه بر این، ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی و برپایی ۴۰۳ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۵۰ تعاونی در این ایام در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امسال به مناسبت هفته بسیج، برگزاری افتتاحیه دو هزار و ۵۵۳ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی، جشنواره عکس و پویش عطر بسیج، جشنواره جهادگران علم و فناوری، افتتاح ۳۱۳ پروژه مربوط به فعالیت‌های بسیج، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

سردار سلیمانی ادامه داد: برگزاری مراسم آزادی چهار هزار زندانی جرائم غیرعمد در روز یکم آذر، برگزاری کنگره همفکری بسیج دانش‌آموزی در تهران، آغاز شکل‌دهی هیأت‌های اندیشه‌ورز محلات در ۱۱ هزار مسجد، اعزام ۱۵۰ تیم پزشکی بسیج به مناطق محروم، نشست مسئولان بسیج دانشجویی و اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین از دیگر‌ برنامه‌های هفته بسیج سال ۱۴۰۰ است.

وی افزود: همچنین همایش چهار هزار نفری اساتید و طلاب روحانیون در قم، رزمایش چهار میلیون نفری بسیجیان در فضای مجازی در قالب سامانه «ثامن»، برگزاری شب‌های خاطره با حضور ورزشکاران، برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان در قالب گردان‌های امنیتی و امدادی و نقش‌آفرین بسیج در نقاط تعیین شده، برگزاری جشنواره استانی اسوه، برپایی همایش سران طوایف و ایلات، برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام در چهارم آذر و اختتامیه جشنواره دیجیتال بسیج در پنجم آذر بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج امسال است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه عنوان کرد: امروز شاهد اضمحلال قدرت آمریکا هستیم؛ چون قدرت پیاده‌سازی راهبرد‌های خود را در دیگر نقاط جهان ندارد؛ البته در حوزه مجازی نیز برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، شبکه مردمی در فضای مجازی توسط بسیج تشکیل شده است.

سردار سلیمانی در خصوص همکاری بسیج با دولت نیز گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌های مختلف در حال انجام است؛ به‌عنوان مثال تفاهم‌نامه‌ای میان بسیج سازندگی با وزارت مسکن منعقد شده که طی آن سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر‌ها توسط بسیج ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه اکنون کار ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد شروع شده و کار ساخت هزار واحد مسکونی نیز در چابهار با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای مردم محروم این منطقه ادامه دارد؛ در حوزه اشتغال هم آمادگی ایجاد ۱۵۰ هزار شغل را به‌صورت سالانه داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: برگزاری همایش بررسی ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب و‌ نقش بسیج در تحقق آن، نشست بین‌المللی زن و تفکر بسیجی در نگاه امام خمینی (ره) و  نمایشگاه و اجتماع حماسی خادمین راهیان نور در گلزار شهدای سراسر کشور نیز بخش دیگری از برنامه‌های هفته بسیج است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار