سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

نظارت میدانی نمایندگان مجلس از مرکز ملی عملیات امنیت

عباس‌زاده مشکینی از بازدید اعضای کمیسیون از مرکز ملی عملیات امنیت خبر داد و گفت: در جریان این بازدید نحوه مدیریت، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و حملات سایبری اخیر در حوزه وزارت نفت و راه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۸۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ - 15November 2021

نظارت میدانی نمایندگان مجلس از مرکز ملی عملیات امنیت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در توضیح نظارت میدانی امروز (دوشنبه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: اعضای کمیسیون قبل از ظهر امروز از مرکز ملی عملیات امنیت بازدید نموده و در مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) در جریان کارکرد و مأموریت‌ها و محدودیت‌های این مجموعه قرار گرفتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در جریان این بازدید نحوه مدیریت، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و حملات سایبری به‌خصوص حملات سایبری اخیر در حوزه وزارت نفت و راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: عرصه نوین دفاعی کشور، در حوزه سایبر به‌طور طبیعی با تهدیدات جدی از طرف دشمن مواجه است لیکن بحمدالله در این مرکز بسیاری از حملات به‌موقع شناسایی و دفع و پیشگیری می‌شود.

عباس زاده مشکینی در ادامه مطرح کرد: این مرکز یک رصد دائمی و مستمر روی تهدیدات برای کاهش آسیب‌پذیری‌های زیرساخت‌های حیاتی دارد لذا بدیهی است که تقویت سخت افزاری و نرم افزاری این مجموعه اجتناب ناپذیر است که در جهان پیچیده امروزی امنیت اساسی‌ترین مؤلفه مانایی و توسعه کشور است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها