پاشینیان، جمهوری آذربایجان را به تجاوز به خاک ارمنستان متهم کرد

نخست وزر ارمنستان اعلام کرد که جلسات شورای امنیت این کشور بر روی حمله روز گذشته نظامیان جمهوری آذربایجان به مرز‌های شرقی ارمنستان با این کشور، متمرکز بوده است.
کد خبر: ۴۸۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ - 15November 2021

پاشینیان، جمهوری آذربایجان را به تجاوز به خاک ارمنستان متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز دوشنبه اظهار داشت: نظامیان آذربایجان روز یکشنبه در یکی از مناطق مرزی به ارمنستان حمله کردند.

پاشینیان در همین رابطه در جلسه شورای امنیت این کشور، گفت: از دیروز، نشست‌ها و گفت‌وگو‌های متعددی را در قالب‌های مختلف میان همین حاضران برگزار کرده‌ایم. تمرکز این گفت‌وگو‌ها بر تهاجم نیرو‌های آذربایجانی به خاک ارمنستان در یکی از مناطق شرقی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، متمرکز بود.

نخست وزیر ارمنستان همچنین افزود که «آرشاک کاراپتیان» وزیر دفاع را از سمتش برکنار و «سورن پاپیکیان» معاون نخست وزیر را به این سمت منصوب کرد.

وزارت دفاع ارمنستان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اواسط روز شنبه یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان به مواضع نیرو‌های ارمنستان واقع در منطقه «گغارکونیک» در خط تماس نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان تیراندازی کردند که نیرو‌های ارمنستان نیز در واکنش به اقدام طرف مقابل، به سوی مواضع نیرو‌های جمهوری آذربایجان شلیک کردند.

طبق بیانیه مذکور، در جریان این تبادل آتش نیرو‌های ارمنستان تلفاتی نداشته اند.

چند روز پیش از این، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت آنچه «روز پیروزی در جنگ قره باغ» خواند، از آمادگی برای عادی سازی روابط باکو و ایروان خبر داده و در همین راستا، اجرایی شدن توافق سه جانبه قره باغ را امری مهم تلقی کرده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار