دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حماسه‌آفرینی بی‌نظیر مردم اصفهان با بدرقه ۳۷۰ شهید + فیلم

شور و حماسه‌ای که مردم اصفهان ۲۵ آبان ۱۳۶۱ با تشییع ۳۷۰ شهید در یک روز خلق کردند، از جمله افتخارات این مرز و بوم است که هرگز از لوح تاریخ این مملکت پاک نخواهد شد.
کد خبر: ۴۸۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ - 17November 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ شور و غوغایی مثال زدنی در نصف جهان برپا بود. در روزی که به نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان ثبت شده، پیکر‌های ۳۷۰ شهید دوران دفاع مقدس در بین جمعیت عظیمی از خانواده شهدا و ایثارگران و مردم، تشییع و به سوی خانه ابدی بدرقه شد. شور حضور پیکر صد‌ها شهید در یک روز صحنه‌ای بی نظیر از تاریخ دفاع مقدس را در بستر حماسه‌ای مردمی پدید آورد که نشان از صلابت و جانفشانی در دفاع از کشور و دین یک ملت بود.

روز غوغای نصف جهان/ ۳۷۰ شهید بر روی دستان مردم

حماسه‌هایی که در پی دفاع مقدس از کوچک‌ترین روستا‌ها تا بزرگترین شهر‌ها زیبایی وحدت و همدلی مردم برای دفاع از ارزش‌ها و اعتقادات خود را به تصویر می‌کشید. ۴۸ هزار شهید و ۲۳ هزار و ۲۰۰ جانباز استان اصفهان با سرداران شناخته شده‌ای، چون حاج حسین خرازی، احمد کاظمی، محمد ابراهیم همت، عباس کریمی، مصطفی ردانی پور و... تصویری تمام قد از روحیه ایمان مردم را نشان دادند.

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این روز با وجود چنان جمعیتی مراسم تشییع بدون هیچ مشکلی برگزار شود. جمعیت آنقدر زیاد بود که در هیچ کوچه و خیابان و محله‌ای جای خالی پیدا نمی‌شد اما با یاری خدا و همراهی مردم مراسم به بهترین شکل برگزار شد و پیکرهای شهدا به گلستان شهدا منتقل و به خاک سپرده شدند.

در این روز پیکرهای بیش از ٣٧٠ شهید عملیات محرم بر روی دستان مردم شهیدپرور در میدان امام در اصفهان تشییع شد تا جایی که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در عظمت این شکوه مردم دیار نصف جهان فرمودند: «در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید، همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود ۳۷۰ شهید را تشییع کردند.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار