امروز سه‌شنبه؛

نتانیاهو به دادگاه رفت

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی جهت رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه حاضر شد، اما دادستانی این رژیم اعلام کرد که به علت شواهد جدید در این مورد، جلسه دادگاه به هفته آینده موکول می‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ - 16November 2021

نتانیاهو به دادگاه رفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از جروزالیم پست، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که با اتهاماتی از قبیل رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی رو به رو است، امروز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شد.

در ابتدای جلسه دادگاه قرار بود «نیر هفتز» دستیار سابق نتانیاهو با حضور در دادگاه علیه وی اقامه شهادت کند، اما قضات دادگاه مذکور تصمیم گرفتند که آن را به هفته آینده موکول کنند.

نیر هفتز یکی از شاهدان برجسته دادستانی در پرونده علیه نتانیاهو است و نزدیکی نزدیک او به نتانیاهو در طول چندین سال نخست وزیری وی، بخش مهمی از شواهد است. هفتز در سال ۲۰۰۹ حرفه طولانی مدت خود عنوان روزنامه نگار را ترک کرد و به عنوان سخنگوی کابینه نتانیاهو مشغول به کار شد و سپس در سال ۲۰۱۴ سخنگو و مشاور خانواده نتانیاهو شد.

تصمیم مذکور پس از آن گرفته شد که شهادت‌های غافلگیرکننده‌ای از «هاداس کلاین» شاهد «پرونده ۱۰۰۰» در بعد از ظهر روز دوشنبه منتشر شد.

دادستانی گفت که کلاین در ۱۳ اکتبر با شواهد جدیدی علیه نتانیاهو به آن‌ها مراجعه کرده است که در گزارش‌های متعدد رسانه‌ها آمده است که این شواهد مربوط به جواهراتی به ارزش ده‌ها هزار «شیکل» (واحد پول رژیم صهیونیستی) بود که «سارا نتانیاهو» از رئیس کلاین، «آرنون میلچین» و «جیمز پکر» که هر دو از میلیاردر‌های معروف هستند، درخواست کرده بود.

پیشتر و در شهریور ماه، جروزالیم پست از ازسرگیری دادگاه نتانیاهو پس از سه ماه وقفه خبر داده بود.

گفته می‌شد که علت اصلی به تعویق افتادن روند محاکمه نتانیاهو اختلافات بین دادستان و وکلای مدافع بر سر شواهد جدیدی بود که در تلفن همراه اولین شاهد پرونده، «ایلان یشوآ» مدیرعامل سابق «والا»، ظاهر شد.

دادستانی رژیم صهیونیستی نتانیاهو را متهم کرده است که از قدرت خود برای حمایت از شرکت «بزق» در سیاست‌های مخابراتی در ازای پوشش رسانه‌ای مطلوب نظرش از سایت خبری «والا»، استفاده کرده است.

دادگاه سپس رسیدگی به پرونده موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» و پرونده هدایای غیرقانونی موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» را در دستور کار خود دارد، اما به ادعای جروزالیم پست، ممکن است رسیدگی به این موارد چندین ماه دیگر یا حتی بیشتر صورت گیرد.

پیشتر نیز دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی برای چندمین بار، برگزاری جلسه دادگاه محاکمه بنیامین نتانیاهو را به تعویق انداخته بود.

گفتنی است، نتانیاهو با اتهامات فساد مالی مواجه بوده و روند تحقیقات قضائی درباره وی هم اکنون در جریان است. نتانیاهو پیشتر برای شانزدهمین بار طی ۲ سال اخیر به خاطر پرونده‌های فساد دولتی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با داشتن پرونده‌های فساد مالی و دریافت رشوه از بازرگانان خارجی و تبانی با برخی جراید موسوم به «پرونده‌های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰» متهم است. در «پرونده ۴۰۰۰» نیز گروهی از نزدیکان نتانیاهو در مظان اتهام سو استفاده از جایگاه خود برای ارتقا تصویر رسانه‌ای وی و همسرش قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها