رئیس دیوان عالی کشور:

پژوهشگاه قوه قضاییه آراء متعارض را استخراج و به دیوان عالی ارسال کند

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالای این دیوان در امور پژوهشی و ارتقای نظام قضایی گفت: پژوهشگاه قوه قضاییه آراء متعارض و رویه‌های قضایی را استخراج و به دیوان عالی کشور ارسال کند.
کد خبر: ۴۸۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ - 16November 2021

پژوهشگاه قوه قضاییه آراء متعارض را استخراج و به دیوان عالی ارسال کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با حجت‌الاسلام مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای دیوان عالی کشور در امور پژوهشی و ارتقای نظام قضایی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: انتظار می رود برگزاری نشست‌های مشترک جهت نقد و بررسی آرای دیوان عالی کشور و تبیین زوایای آراء صادره از دیوان، به منظور آشنایی بیشتر قضات بیش‌از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست درباره آسیب شناسی آراء و راهکارهای کم کردن نقض آراء، بررسی پژوهشی در مورد لوایح قضایی به ویژه قوانین مرتبط با بخش فرجام‌خواهی، اعاده دادرسی و ماده ۴۷۷، اظهار نظر پژوهشی در مورد آرای متعارض دادگاه‌ها قبل از طرح در هیأت عمومی دیوان عالی کشور و بررسی پژوهشی اصلاح ساختار نظارت قضایی بر دادگاه ها، بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار