رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا:

حضرت معصومه (س)، طلایه‌دار جهاد «تبیین» بود

«ادیانی» گفت: اگرچه همه ائمه اطهار (ع) جهاد تبیینی داشته و افزون بر این، امام علی (ع) و امام حسین (ع) جهاد نظامی نیز داشته‌اند اما حضرت فاطمه معصومه (س) طلایه‌دار جهاد «تبیین» بود و به برکت همین تلاش‌ها، بر عظمت جایگاه تشیع در ایران افزوده شد.
کد خبر: ۴۸۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ - 16November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، عصر امروز (سه‌شنبه) در همایش هادیان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی سراسر کشور که به مناسبت سالروز شهادت حضرت معصومه (س) و در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله مصباح یزدی نقل می‌کردند که در عالم خواهر و برادری، حضرت اباعبدالله و خواهرشان حضرت زینب (س) تاجدار هستند و بعد از آن دو وجود نازنین، خواهر و برادری بهتر از حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) وجود ندارد.

وی افزود: اگرچه همه ائمه اطهار (ع) جهاد تبیینی داشته و افزون بر این، امام علی (ع) و امام حسین (ع) جهاد نظامی نیز داشته‌اند اما حضرت فاطمه معصومه (س) طلایه‌دار جهاد تبیین بود و به برکت همین تلاش‌ها، بر عظمت و شأن اهل‌بیت (ع) و جایگاه تشیع در ایران افزوده شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ضمن برشمردن ابعاد و عرصه‌های مختلف جهاد تبیینی، جهاد فرهنگی، اقتصادی، نظامی و جهاد سیاسی در تاریخ ۲۵۰ ساله امامت اهل‌بیت (ع) خاطرنشان کرد: نقش جهاد تبیینی حضرت زینب (س) در تکمیل قیام امام حسین (ع) بود که حقیقت کربلا وارونه بیان نشد و به همین طریق، وجود نورانی و مقدس حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم نیز در جنگ نرم فرهنگی مأمون جایگاه مؤثری در جهاد تبیینی ایفا کرد.

حضرت معصومه (س)، طلایه‌دار جهاد تبیین بود

وی ادامه داد: عرصه جهاد تبیینی ائمه (ع)، دو بعد اصلی دارد که یکی تفسیر قرآن برمبنای معرفت اسلام ناب و دیگری تفسیر قرآن بر مبنای قالب و شاکله اصلی آن است و دقت در این سرفصل، راهکار بسیار مؤثری برای تشخیص اسلام صحیح از اسلام آمریکایی در اختیار ما قرار می‌دهد. ائمه اطهار (ع) همگی طلایه‌دار جهاد تبیین هستند و به امتداد آن، باید همه دلسوزان و دغدغه‎مندان اسلام و انقلاب نیز در این جهاد مقدس که پرچم‌داران آن هستند، تلاش و کوشش مضاعف داشته باشند تا تلاششان در مقابل دشمن و در راه رضای خدا باشد. 

ادیانی تصریح کرد: عرصه‌ای که ائمه اطهار (ع) در میدان جهاد تبیینی به‌طور جدی در آن وارد عمل شدند، موضوع امامت و رهبری جامعه بود تا جایی که امام صادق (ع) در حج و محل منا که مرکز اطلاع‌رسانی جهان اسلام مانند رسانه‌های کنونی بود، وسط جمعیت می‌ایستاد و با صدای رسا خود را به‌عنوان امام معرفی می‌کرد و فرازهای اجتماعی حکمت متعالی شیعی را تبیین می‌نمود.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: عرصه جهاد تبیینی هادیان سیاسی باید این‌گونه باشد و امروز که بعد از هزار و ۴۰۰ سال قیام و بذل جان، علم دفاع از اسلام برافراشته شده و در نظام مبتنی بر اسلام ناب، ما شاهد برپایی دولت انقلابی، مجلس انقلابی و قوه عدلیه انقلابی هستیم، باید مردم تنویر شوند که دشمن تحریم هوشمند و شکننده را بر ما تحمیل کرده است و عبور از این شرایط علیرغم همه سختی‌ها و مصائب آن، آخرین مرحله تا دستیابی به جامعه آرمانی اسلامی است.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار