دمشق و مسکو:

حضور غیرقانونی نیرو‌های بیگانه مانع اصلی پیشرفت سوریه است

هیأت هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان، اشغالگری و حضور غیرقانونی نیرو‌های بیگانه را مانع اصلی پیشرفت و شکوفایی سوریه عنوان کردند.
کد خبر: ۴۸۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ - 17November 2021

اشغالگری و حضور غیرقانونی نیرو‌های بیگانه مانع اصلی پیشرفت سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، هیأت‌های وزارتی سوریه و روسیه برای هماهنگی بازگشت آوارگان، حضور غیرقانونی نظامیان بیگانه در سوریه را مانع اصلی پیشرفت این کشور برشمردند.

در بیانیه این هیأت‌ها در نشست روز سه‌شنبه خود آمده است: در این نشست مشکلات اصلی بازگشت مردم سوریه به زندگی طبیعی که همانا اشغال خاک سوریه به عنوان یک کشور دارای حاکمیت و عضو سازمان ملل از سوی نیرو‌های بیگانه است، مورد بحث قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید که اشغالگری و حضور نیرو‌های بیگانه بدون موافقت دمشق موجب غارت ثروت‌های طبیعی سوریه و ایجاد کانون‌های تنش در منطقه شده است.

بیانیه مذکور از سیاست فشار علیه دمشق به‌ عنوان یک عامل منفی دیگر که در بازسازی سوریه بعد از جنگ خلل وارد می‌کند و شهروندان سوری را از فرصت‌های زندگی طبیعی محروم می‌سازد، یاد کرده است.

این بیانیه افزود: برای رفع موانع بازگشت آوارگان سوریه به وطنشان و ازسرگیری زندگی مسالمت‌آمیز در خاک این کشور، ضرورت دارد که جامعه بین الملل در حل مشکلات بازسازی سوریه و حمایت از آن ایفای سهم نماید.

دمشق روز سه شنبه میزبان نشست مشترک دوره‌ای ستاد هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان بود. این نشست با حضور نمایندگان هیأت‌های ذیربط سازمان ملل متحد و نهاد‌های بشردوستانه بین‌المللی برگزار شد. 

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار