بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد؛

آزادسازی سوسنگرد قهرمان یکی از صحنه‌های ماندگار دفاع مقدس است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۸۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ - 17November 2021

سالروز حماسه آزاد سازی سوسنگرد قهرمان یکی از صحنه های ماندگاری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی‌، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بیست و ششم آبان ماه 1359  سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان یکی از صحنه‌های ماندگاری است که ابعاد و زوایای مقاومت و پایداری بزرگ ملت ایران و رزمندگان سلحشور در آن درخشیده و رهگشای جامعه اسلامی و مدافعان انقلاب و میهن عزیز در عرصه نبردهای احتمالی با دشمنان و بیگانگان خواهد بود.

ولایت پذیری و ولایت مداری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در دوران دفاع مقدس و تبعیت همه جانبه معظم‌له از ولی فقیه زمان در اجرای فرمان تاریخی و راهبردی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید آزاد شود» را از درس‌های مهم و هدایت‌بخش برای جبهه انقلاب اسلامی معرفی می‌کند.

نقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و شهید دکتر مصطفی چمران و سرلشکر شهید ایرج رستمی در حماسه آزادسازی سوسنگرد بیش از هر مقوله‌ای، لزوم فراهم سازی فرصت‌های مناسب و فوری برای پرداختن به لایه‌های پنهان و مهجور دفاع مقدس را  مورد تاکید  قرار می‌دهد، در شرایطی که بنی صدر خائن سیاست‌های بازدارنده‌ای را در جبهه‌های جنگ با شعار «زمین می‌دهیم زمان می گیریم»، در پیش گرفته بود و شهر اهواز مرکز استان خوزستان با این سیاست خائنانه در حال سقوط بود. حضرت امام خمینی (ره) نجات کشور را در گرو حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌های جنگ دید. لذا حکم نمایندگی خود را در ارتش برای معظم‌له صادر فرموده و پس از تشکیل شورای عالی دفاع هیچ کس جز رهبر فرزانه انقلاب را زیبنده نمایندگی خود در این شورا ندیدند.

هوشیاری، درایت و سخت کوشی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع بود که راه را بر خیانت‌های بنی‌صدر بسته و با پیگیری و به ثمر رسیدن عملیات شکست محاصره سوسنگرد روند پیشروی دشمن بعثی را کند و در ادامه پیروزی‌های بزرگ رزمندگان اسلام محقق گردید.

اداره‌کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی سالروز پیروزی ظفرمندانه رزمندگان اسلام در آزادسازی سوسنگرد قهرمان و اخراج اشغالگران جنایتکار بعثی از این شهر مقاوم که با الطاف الهی، هوشمندی و ولایت مداری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در هماهنگی با امام راحل عظیم‌الشان رقم خورد را به ملت بزرگ و با بصیرت تبریک عرض نموده و به مقام شامخ شهیدان گرانقدر و حماسه‌سازان این حماسه عظیم درود می فرستد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار