عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت تداوم دیپلماسی فعال در زمینه بازگشت اموال بلوکه شده ایران

همتی گفت: قسمتی از اموال بلوکه شده به کشور بازگشته که انتظار داریم ادامه‌دار باشد که در این خصوص دستگاه دیپلماسی با هماهنگی بخش بین‌الملل و حقوقی دستگاه قضائی باید پیگیر موضوع باشند.
کد خبر: ۴۸۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ - 17November 2021

ضرورت ادامه دیپلماسی فعال در زمینه بازگشت دارایی‌ها

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن همتی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تأکید بر ضرورت بازگشت دارایی‌های کشورمان با استفاده از دیپلماسی فعال، اظهار داشت: دولت گذشته تلاشی ظاهری برای تحقق این کار کرد، اما نتیجه نداد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بر اثر تلاش‌ها و اقدامات توانمندانِ برخی تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی با دستگیری برخی افراد جاسوس بود که توانستیم بخشی از دارایی‌های خود را در بازه‌های زمانی مختلف بازگردانیم از این رو امکان بازگشت دارایی به طرق مختلف وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه راه‌های متفاوتی برای بازگشت دارایی‌ها وجود دارد، عنوان کرد: شاهدیم در دولت سیزدهم اقدامات جدیدی انجام شده و قسمتی از دارایی‌ها ما به کشور بازگشته که انتظار داریم ادامه دار باشد که در این خصوص دستگاه دیپلماسی با هماهنگی بخش بین‌الملل و حقوقی دستگاه قضائی باید پیگیر موضوع باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه رقم قابل توجهی از دارایی‌های کشورمان در سایر کشور‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: بعد از بازگشت دارایی‌های کشورمان، باید آن را در اختیار معیشت مردم قرار دهند تا سفره کوچک مردم بیش از این آسیب نبیند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار