رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس در همدان

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان این‌که امسال توانستیم رتبه اول کشوری را در حوزه چاپ آثار دفاع مقدس کسب کنیم، گفت: در این راستا ۴۱ عنوان کتاب صوتی با موضوعات مختلف تهیه شده و ۳۰ آبان رونمایی می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ - 17November 2021

۴۱ عنوان کتاب صوتی رونمایی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «محمد برخوردار» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: یکی از بازو‌های ادبیات دفاع مقدس در راستای ترغیب و تشویق اندیشه حفظ آثار و خاطرات رزمندگان، نویسندگان نوقلم هستند.

وی افزود: خوشبختانه امسال توانستیم رتبه اول کشوری را در حوزه چاپ آثار دفاع مقدس کسب کنیم که در این راستا ۴۱ عنوان کتاب صوتی با موضوعات مختلف تهیه شده که ۳۰ آبان رونمایی می‌شوند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان درباره کتاب‌های صوتی، بیان کرد: همدان تنها استانی است که مجوز بارگذاری کتاب‌های صوتی را در شبکه پرمخاطب و بین‌المللی «ایران صدا» پیدا کرده و تاکنون ۱۶۰ هزار بار کتاب‌های صوتی اختصاصی استان همدان دانلود شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج اثر در مجموعه ما به چندین زبان ترجمه شده است، ادامه داد: در جشنواره ادبی یوسف ۸۰ اثر و در جشنواره ادبی شعر دفاع مقدس همدان نیز ۴۰۰ اثر به دبیرخانه‌های آن رسیده است که در آذر سال جاری اختتامیه این جشنواره‌ها برگزار خواهد شد.

برخوردار با بیان اینکه برای نخستین‌بار در سطح کشور یادواره رادیویی با عنوان «دفاع ماندگار» از صدای همدان پخش می‌شود، افزود: این یادواره تاکنون ۲۴ برنامه داشته است که به‌صورت زنده از رادیو همدان و شبکه کشوری «ایران صدا» پخش می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تخصصی کردن حوزه نویسندگان و نوقلمان، ۷۰ ساعت دوره آموزشی تخصصی در حوزه مصاحبه، تدوین و تبیین خاطرات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار