معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه:

آزادسازی سوسنگرد نمونه بی‌بدیل انسجام بین نیروهای نظامی بود

سردار «پورجمشیدیان» به دلاوری، جانفشانی، وحدت و یکپارچگی بین رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آزادسازی سوسنگرد نمونه بی‌بدیل و بی‌مانند انسجام بین نیروهای مختلف سپاهی، ارتشی، بسیجی، ژاندارمری و بسیجی بود.
کد خبر: ۴۸۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ - 17November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سردار سرتیپ پاسدار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه امروز در همایش «بزرگداشت سالروز شکست محاصره سوسنگرد»، اظهار داشت: من به عنوان فرزند این خطه و شهروند تبریزی، از تمامی متعهدان و معتقدان به انقلاب اسلامی تقاضا دارم از هر گونه انگیزه‌های فردی دست برداشته و همه برای اعتلای استان یکدل و همدل شوند.

سردار پورجمشیدیان با تاکید بر اینکه تبریز و آذربایجان در شرایط کونی به شدت نیازمند وحدت و انسجام است، ادامه داد: به هر طریق ممکن باید وحدت و یکدلی بین نیروهای انقلاب بیشتر شود و برای تحقق این امر، باید دل و خواسته های خود را کنار گذشته و طبق نیازهای انقلاب و کشور رفتار کنیم و اگر چنین شود انسجام موجود در میان آحاد مردم نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که بدون وحدت و انسجام درونی، خدمت به مردم میسر نخواهد شد و برای اینکه آذربایجان به ریل توسعه و پیشرفت برگردد؛ چاره‌ای جز تن دادن همه به وحدت، یکپارچگی و همدلی وجود ندارد.

سردار پورجمشیدیان خطاب به مدیران و مسئولان آذربایجان شرقی گفت: مردم این خطه که در تمامی دوران پس از انقلاب  با تمام توان و امکانات خود با نظام همراه بوده و در برهه‌های مختلف تاریخی در برابر مشکلات ایستادگی و صبر  کرده‌اند، به خدمت بی‌وقفه مسئولان نیاز دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور فرصت و زمینه‌های خدمت به مردم فراهم شده است، یادآور شد: یکدستی موجود در ارکان مختلف نظام و بین قوای سه گانه، این فرصت بی‌بدیل را ایجاد کرده است تا مسئولان بیش از پیش در خدمت مردم بوده و برای رفع مشکلات موجود تلاش کنند؛ چون مردم ما از شعور بالایی برخوردارند، بدون تردید خدمت مدیران و مسئولان را نیز به خوبی درک کرده و در شرایط سخت نیز از خود صبوری نشان خواهند داد، اما باید بدانند که مسئولان نوکری آنها را می کنند.

سردار پورجمشیدیان افزود: خدا نکند روزی فرا برسد که زمینه خدمتی برای مسئولی در کشور و آذربایجان شرقی فراهم شود و او نتواند کمکی به مردم کند که در این صورت همه در پیشگاه خدا، امام و شهدا پاسخگو خواهیم بود و البته باید توجه داشت که در فضای اختلاف، امکان خدمت فراهم شدنی نیست.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه به دلاوری، جان فشانی، وحدت و یکپارچگی بین رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: آزادسازی سوسنگرد نمونه بی‌بدیل و بی‌مانند انسجام بین نیروهای مختلف سپاهی، ارتشی، بسیجی، ژاندارمری و بسیجی بود که چنین روحیه‌ای باید در شرایط کنونی نیز جاری و ساری شود.

وی رشادت‌های شهید تجلایی و جانباز سرافراز «ناصر بیرقی» در شکست حصر سوسنگرد را بسیار وسیع‌تر از بیان در الفاظ خواند و اظهار داشت: این رشادت ها در کتابی تحت عنوان «شهادت شکار» در قالب دست نوشته‌های شهید تجلایی منتشر شده است که یکی از ماندگارترین و ممتازترین آثار مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی سوسنگرد است و از رسانه‌های گروهی درخواست می‌کنم در معرفی این اثر نفیس به تولید خبر و گزارش‌های مفصل اقدام کنند.

سردار پورجمشیدیان، دلاوری‌های رزمندگان آذربایجان در سوسنگرد را بسیار وسیع خواند و ادامه داد: به گواه تاریخ و نوشته‌های شهید تجلایی، در این عملیات کربلا به سوسنگرد آمده بود و در حالی که شهدای آن عملیات در آرزوی زیارت امام حسین(ع) بودند، حسینی جنگیدند و حماسه آفریدند که برای همیشه تاریخ به یادگار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه رزمندگان و مدافعان سوسنگرد حتی غذا هم نداشتند و با دهان و لب های خشک می‌جنگیدند، گفت: اعتقاد و ایثار در میان این رزمندگان به حدی بود که حتی به مغازه‌ها و سوپرمارکت‌هایی که در سطح شهر رها شده بود نیز نگاه نمی‌کردند.

سردار پورجمشیدیان رزمندگان حاضر در عملیات آزادسازی سوسنگرد را خالقان معنویت و ارزش‌ها توصیف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار