گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن/

پرتاب موشک "اسکاد" به مواضع نظامی عربستان/ حمله انتحاری داعش در یمن 28 شهید برجا گذاشت

ارتش یمن یک فروند موشک اسکاد را به پایگاه نظامی "السلیل" در منطقه "وادی الدواسر" در استان ریاض شلیک کرد.
کد خبر: ۴۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ - 30June 2015

پرتاب موشک

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین سالجاری حملات گستردهای را علیه یمن آغاز کرد تا "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

با آن که عربستان سعودی تا به امروز به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و نخواهد رسید 2 بار اعلام آتش بس یکجانبه کرد ولی با نقض آتش بسها، در سایه سکوت مجامع بینالمللی همچنان حملات خود را به زیرساختهای حیاتی یمن و مناطق مسکونی این کشور ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش سخنگوی سازمان ملل متحد پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بیش از 21 میلیون یمنی، یعنی 80 درصد شهروندان این کشور که 9.3 میلیون نفر از آنها کودک هستند، نیاز به کمکهای انسان دوستانه دارند.

آخرین تحولات یمن:

** به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ارتش یمن از شلیک یک فروند موشک اسکاد به پایگاه نظامی "السلیل" در منطقه "وادی الدواسر" در استان ریاض خبر داد. سرتیپ شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمنی اعلام کرد که این موشک با دقت بالایی به هدف اصابت کرده است.

** در همین حال وزارت دفاع یمن اعلام کرد ارتش و کمیتههای مردمی یمن دو مرکز نظامی موسوم به "الدود" و "الدخان" را در جیزان گلوله باران کردند.

** پایگاه خبری الیوم السابع منتشر کرد که یک منبع پزشکی اعلام کرد به دنبال حمله تروریستی افراد مسلح به منزل شخصی دو نفر از رهبران حوثی در صنعا 28 نفر از جمله 8 زن شهید شدند.

** گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله تروریستی که به وسیله خودروی بمب گذاری شده انجام گرفت را برعهده گرفته است.

** از سوی دیگر پایگاه خبری اخبار الساعه امارات اعلام کرد که دولت مستعفی و فراری عبدربه منصورهادی که در ریاض بسر می برد هیات هایی را برای جذب حمایت آنها از قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل به پنج کشور جهان اعزام کرده است.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها