مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد:

هنرمندان به دنبال بیداری فطرت‌های الهی و انسانی هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: هنرمندان به عنوان خادمان فرهنگی و هنری هستند و می‌خواهند با خدمت به خلق، فطرت های الهی و انسانی را بیدار کنند.
کد خبر: ۴۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ - 29June 2015

هنرمندان به دنبال بیداری فطرت‌های الهی و انسانی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جمع اصحاب شعر و ادب این استان با اشاره به لزوم احیای انجمن های شعر و ادب و سایر انجمن های فرهنگی و هنری در استان، گفت: هنرمندان کمک کنند تا بتوانیم در این استان یک جریان پویای فرهنگی و هنری خلق کنیم و با فضایی باز به استقبال فعالیت های فاخر و تاثیرگذار قدم برداریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران ضمن تاکید بر لزوم تخصصی کار کردن در امور فرهنگی و هنری از اصحاب رسانه خواست تا در انعکاس فعالیت های دولت کوشا و صادق باشند.

 وی نگاه ممیزی بر اشعار شاعران برای اخذ تایید و مسایل حاشیه ای را مناسب شأن آنان ندانست و گفت: آزادی عقیده در کشور ما وجود دارد و مردم ما با بلوغ فکری شان به راحتی می توانند خوب را از بد تشخیص دهند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین اذعان کرد: سلیقه های انسان ها به اندازه مطالعه و تجربیات آنان است و اگر این تجربیات و مطالعات اندک باشد قطعاً بازتاب آن در حیطه عمل شخص ضعیف و بی تاثیر نمود خواهد داشت.

 وی با تاکید بر نیاز عصر حاضر به رویش، زایش و پویایی فعالیت های فرهنگی و هنری به ویژه در جوانان و نوجوانان، گفت: هنرمندان باید امور هنری را خود در دست بگیرند و ما نیز آنان را مورد حمایت های جدی خود قرار  خواهیم داد.

جاودانی نگاه شاعران و اهل قلم را یک نگاه عمیق فکری عنوان کرد و بر لزوم استقلال انجمن های هنری تاکید کرد و گفت: قطعاً انتخاب های خود هنرمندان بهترین گزینه ها خواهد بود و ما همکاری و همراهی لازم را با آنها خواهیم داشت، هنرمندان می توانند از فضاهای فرهنگی و هنری ادارات فرهنگ و ارشاد در سرتاسر استان بهره مند شوند.

 وی با مهم خواندن فعالیت های منطقه ای در استان ها، بر استقلال امور هنری تاکید کرد و افزود: هیچ دلیلی نمی بینم در جایی که از وجود شاعران بسیار توانمندی در خود استان بهره مند هستیم از وجود شاعران دیگر در جشنواره ها و برنامه های ادبی به عنوان داور استفاده کنیم، ما باید به سمتی حرکت کنیم که چهره های فاخر و ماندگار شعر و ادب استان را به جوانان و نوجوانان بشناسانیم و از آنان تجلیل کنیم.

 جاودانی از هنرمندان خواست به نام انجمن های هنری در فعالیت های سیاسی ورود پیدا نکنند و با تشکیل دوره های تخصصی و آموزشی، توانمندی های علمی و عملی خود را ارتقاء بخشند و یقین داشته باشند که مورد حمایت های مادی و معنوی ما نیز هستند.

 این مسئول فرهنگی و هنری استان با اشاره به اینکه برای شعرخوانی شاعران مازندران دلتنگ شده، بیان کرد: ما باید در جریان سازی فرهنگی و هنری در استان تلاش کنیم  و صدا و سیما نیز در این مسیر مساعدت خواهد کرد.

 جاودانی از هنرمندان به عنوان خادمان فرهنگی و هنری یاد کرد که می خواهند به خلق خدا خدمت کنند و فطرت های الهی و انسانی را بیدار کنند.

شایان ذکر است در این نشست صمیمی، شاعرانی همچون رحمت ا... حسن پور، میثم رنجبر، فهیمه محمودی، کیوان ملکی، لیلا حدادیان، مریم رزاقی، مهری ذبیحی، لیلا مشفق، علیرضا دهرویه، بهروز رستگار، احسان مهدیان، جعفر کریمی جویباری، عقیل زروک، سیامک بهرام پرور، ایرج اصغری و حجت ا... حیدری حضور داشتند که به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار