تداوم حمایت مردم مغرب از فلسطین؛ معترضان در شهرهای مختلف، تظاهرات می‌کنند

جبهه مغرب برای حمایت از فلسطین و علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت که به مناسبت روز همبستگی با مردم فلسطین، در همه شهرهای مغرب تظاهرات برگزار خواهند کرد.
کد خبر: ۴۸۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰ - 18November 2021

تداوم حمایت مردم مغرب از فلسطین؛ معترضان در شهرهای مختلف، تظاهرات می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جبهه مغرب برای حمایت از فلسطین و علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواستار تظاهرات در همه شهرهای مغرب در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین شد.

این گروه مغربی تأکید کرد که این تظاهراتها باید با شعار «جنگ برای مقابله با عادی‌سازی مداوم و حمایت از مردم فلسطین ادامه دارد»، برگزار شود.

پایگاه خبری «عربی-۲۱» ضمن نقل بیانیه این جبهه گزارش داد، این گروه مغربی از تمامی شاخه‌ها و زیرشاخه‌های خود و همه مبارزان اعم از شهروندان زن و مرد خواست تا در اعتراضهایی که در شهرهای مختلف سازماندهی می‌شود شرکت کنند. این تظاهرات قرار است در روز دوشنبه هشتم آذر ماه آتی برگزار شود.

این جبهه تایید کرد که در رباط پایتخت مغرب، تجمع اصلی در مقابل ساختمان مجلس برگزار می‌شود و سایر شعب فراخوان‌هایی را در این خصوص اعلام خواهند کرد که محل برگزاری اعتراضات مشخص باشد.

این نهاد مغربی گفت که این اقدام، در راستای حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای آزادی این کشور از دست صهیونیستها و تشکیل یک کشور دموکراتیک در خاک فلسطین به پایتختی قدس است.

نهاد مذکور تأکید کرد، هدف از برگزاری این اعتراضات، بیان مخالفت مردم مغرب با عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی و درخواست برای لغو آن و لغو تمامی معاهدات ناشی از آن است.

این جبهه در پایان گفت که این اعتراضات، احترام به موضع اصولی ملت مغرب است که حامی مسئله فلسطین هستند.

همه ساله در ۲۹ نوامبر، در شمار زیادی از کشورهای جهان، مراسم همبستگی با مردم فلسطین و حقوق آنها برگزار می‌شود.

دسامبر سال گذشته رژیم صهیونیستی و مغرب ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین دو طرف را اعلام کردند. روابط رباط و تل‌آویو از سال ۲۰۰۰ در پی آغاز انتفاضه الأقصی قطع شده بود.

مغرب پس از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشوری است که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار