بزرگداشت شهدای هفتم تیر در ساری برگزار شد

بزرگداشت سی‌وچهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر با حضور رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب مذاهب در مسجد جامع ساری برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ - 28June 2015

بزرگداشت شهدای هفتم تیر در ساری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، بزرگداشت سیوچهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر با حضور رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب مذاهبدر مسجد جامع ساری برگزار شد.

حجتالاسلام محمدحسین مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب مذاهب در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه 72 تن از یاران امام و شهید بهشتی به واقع محب خدا، به انگیزه عشق به خدا از جان خود مایه گذاشتند تا بتوانند به تکلیف دینی خود عمل کنند، خاطر نشان کرد: شهید بهشتی در برابر مومنان، فروتن بود و روابط دوستانهای با افراد داشت.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی توانست از مرز فقه دینی دفاع کند، تصریح کرد: تفسیر و قرائت دین به گونهای که پاسخگوی نیازها و سئوالات زمانه باشد و زنده کننده هویت اسلامی و مذهبی باشد که دینداران و به ویژه نسل جوان از اینکه دین دارد و معتقد به مکتب الهی است احساس مباهات میکند و این به معنای احیای فقه دینی است که توسط شهید بهشتی صورت گرفت.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب مذاهب با اشاره به اینکه کجاندیشان تنگنظر، درک نسبی از دین را به جای حقیقت زلال مینشانند و تلاش میکنند دین را که امری فرازمانی و متعلق به همه انسانها است در تنگنای خفهکننده گرفتار سازند، ادامه داد: بسیاری از شبهاتی که در جامعه ما اتفاق میافتد وجود این نگاه افراطی است که انسان را به جای پویندگی و نشاط به سکوت و انجماد و تحجر هدایت میکند.

مختاری با اشاره به اینکه افرادی با عنوان داعش و گرایشهای سلفی دانشآموخته دانشگاه انگلیس هستند، اظهار کرد: وقتی رهبری با قدرت تمام از انگلیس با عنوان خبیث یاد میکنند چون میدانند که در پشت صحنه چه خبر است.

وی با بیان اینکه نه تنها در میان اهل سنت بلکه در میان اهل شیعه هم افراطیگری را ترویج میکنند، افزود: استکبار جهانی امروز یک نظام فکری جهانی است و مبارزه با آن هم باید جهانی باشد و دانشگاه و حوزه در این مسیر حرکت کنند.

این استاد حوزه با اشاره به دیدار خود با سیدحسن نصرالله، گفت: سیدحسن نصرالله بیان میکرد که تصور نکنید داعش یک روزه به وجود آمده بلکه فکر استکبار جهانی، پشت داعش است.

مختاری با بیان اینکه دکتر بهشتی در میدان مبارزه با افکار افراطی و هم در جبهه سیاسی در برابر منافقان، پایدار بود اما به حرکت مردمی، اعتقاد راسخ داشت، تصریح کرد: حرکت مردمی که خودجوش و آگاهانه باشد نه اینکه حرکت ماشینی صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه قوه قضائیه به تنهایی نمیتواند در کار قضاوت کار معجزهآسایی را انجام دهد، گفت: نیازمند حرکت مردمی و دیگر دستگاههاست تا در اقامه عدل موفق باشد.

گفتنی است مازندران در واقعه هفت تیر، چهار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار