مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان:

نقش دانشگاه شهید چمران اهواز در دوران هشت سال دفاع مقدس بررسی می شود

با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان و رییس دانشگاه شهید چمران اهواز نقش دانشگاه در دوران دفاع مقدس بررسی شد.
کد خبر: ۴۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ - 29June 2015

نقش دانشگاه شهید چمران اهواز در دوران هشت سال دفاع مقدس بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اهواز، سردار محمد علی پور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: در نشستی با حضور رییس دانشگاه شهید چمران اهواز راههای اجرایی کردن تفاهم نامه منعقد شده فی ما بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص نقش دانشگاه شهید چمران اهواز در دوران هشت سال دفاع مقدس بررسی شد.

سردار علی پور با اشاره به نقش بی بدیل دانشگاه شهید چمران اهواز در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: نقش این دانشگاه را می توان در دو دوره مدیریت جنگ و پشتیبانی جنگ ذکر کرد که در این نشست به دنبال استخراج داده های این دو نقش هستیم.

وی از دیگر موارد این جلسه به همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز در توسعه کمی و کیفی دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس جزء هویت تاریخی انقلاب است و باید تلاش کنیم این درس که جزء دروس اختیاری دانشگاه است فراگیر شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان افزود: در سال تحصیلی امسال بیش از 10 هزار دانشجو این درس را گذرانده و در مجموع استقبال خوبی صورت گرفت.

سردار محمد علی پور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات پژوهشی در خصوص دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در سلسله جلسات با ادارات و دستگاههای اجرایی استان یکی از موضوعات بسیار مهم نقش ادارات و سازمان ها در دوران دفاع مقدس است که نیازمند پژوهشگر با تجربه هستیم در این راستا با تعاملی که بین دانشگاه و اداره کل حفظ آثار برقرار شده است این مشکل مرتفع خواهد شد.

پس از سردار علی پور، دکتر رعایایی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن اعلام آمادگی دانشگاه در بکارگیری ظرفیت ها در تبیین موضوعات دفاع مقدس بصورت علمی، گفت: دانشگاه با تشکیل کارگروهی متشکل از معاونین و اساتید تلاش خود را در جهت بازنگری نقش دانشگاه شهید چمران در دوران دفاع مقدس بکار می برد. وی ضمن تاکید بر اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسلهای آینده، همکاری در طراحی و معماری باغ موزه دفاع مقدس را توسط دانشکده هنر و دیگر دانشکده های آن دانشگاه دارای اهمیت برشمرد.  

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار