نماینده ولی فقیه در مازندران:

«ما می‌توانیم» باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ «دروغ»، «غفلت» و «غارت» مثلت خطرناک دشمن

«محمدی لائینی» گفت: «دروغ»، «غفلت» و «غارت» مثلث خطرناکی است که دشمن در دستور کار خود دارد و «ما می‌توانیم» باید به یک باور و گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل بشود.
کد خبر: ۴۸۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ - 19November 2021

«ما می‌توانیم» باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ «دروغ»، «غفلت» و «غارت» مثلت خطرناک دشمنبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ساری با تأکید بر تقوا و پرهیزکاری و بیان اینکه هم خدا و هم شیطان با دل آدم سر و کار دارد، اظهار داشت: خدا روح ایمان و یقین را در دل می‌گذارد و شیطان وسوسه و گناه را، و جلوی نفوذ شیطان را با راهکار تقوا باید گرفت.

وی با اشاره به بیانات کلیدی و کیفی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمنان سعی دارند یک دروغ را در میان ملتها القاء کنند تا انسان‌ها خود را باور نکنند و فکر کنند که ناتوان هستند اما «ما می‌توانیم» یک واقعیت است و «ما نمی‌توانیم» یک دروغ برای اینکه ملتها پیشرفت نکنند و باید مواظب باشیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه دشمن یا جا انداختن دروغ «ما نمی‌توانیم» سعی دارد ما را از توانمندی‌ها غافل کند و به غارت مملکت و استعدادها و معادن و ثروتها دست بزند، گفت: «دروغ»، «غفلت» و «غارت» مثلث خطرناکی است که دشمن در دستور کار خود دارد و «ما می‌توانیم» باید به یک باور و گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل بشود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با درس خواندن نخبگان در خارخ از کشور مخالف نیستیم و نخبگان می‌توانند دوره‌های تکمیلی را در کشورهای پیشرفته علمی بخوانند و برای خدمت به مملکت برگردند، تصریح کرد: در دانشگاهها کسانی هستند که جوانان زبده و نخبه را مأیوس و تشویق یه هجرت می‌کنند و اینها عوامل دشمنان هستند.

وی اضافه کرد: این افراد که نخبگان را از آینده ناامید می‌کنند و مغزها را فرار می‌دهند خیانت می‌کنند و نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیفتد.

محمدی لائینی به مصوبه جلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری قرارداد کرسنت اشاره کرد و اظهار داشت: به اعتقاد نمایندگان این قرارداد خسارت بسیار بسیار بزرگی برای ایران است و عوامل قرارداد و پورسانت گیران و رشوه گیران و مقصرین باید شناسایی شوند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه آمریکا به تازگی چند تحریم علیه ایران اعمال کرده است، بیان داشت: این در حالی است که تحریم‌های گذشته را لغو نکرده است و مسئولین هم گفتند که تحریم‌ها لغو بشود.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه آمریکا در جنگ واژه‌ها خیلی مهارت دارد و شیطان و زبردست است، افزود: تمام تحریم‌های شان غیرقانونی و ظالمانه است و برداشتن همه تحریم‌ها و راستی آزمایی خواسته همه ملت است.

امام جمعه ساری ضمن قدردانی از مواضع مجلس و مجلسیان و نمایندگان در برخورد با فساد و قراردادهای فاسد نادرست بیان داشت: همه باید در عزل و نصب‌ها چه در منطقه خود و چه در سطح کلان دنبال انسانهای صالح و اصلح باشیم و به معیار شایسته سالاری و فسادستیزی توجه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار