طی بیانیه‌ای؛

اتحادیه اروپا آزمایش سامانه ضد ماهواره مسکو را محکوم کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از آزمایش سامانه ضد ماهواره توسط روسیه انتقاد و آن را رفتاری که منجر به کاهش سطح اطمینان در فضا می‌شود، خواند.
کد خبر: ۴۸۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ - 19November 2021

اتحادیه اروپا آزمایش سامانه ضد ماهواره مسکو را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اتحادیه اروپا اقدام مسکو در آزمایش سامانه ضد ماهواره در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) را محکوم کرد و این اقدام را «رفتار غیر مسئولانه» در فضا خواند.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همین رابطه در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا این آزمایش را به عنوان یک اقدام آشکار از رفتار غیر مسئولانه در فضا به شدت محکوم می کند. انجام چنین آزمایش هایی خطرناک و بسیار بی ثبات کننده است و می تواند منجر به کاهش سطح اطمینان در فضا شود. این مسئله می تواند عواقب فاجعه‌باری در پی داشته باشد.

بورل در ادامه با تکرار ادعایی مشابه ادعای آمریکا در این زمینه، تاکید کرد که اتحادیه اروپا همچنان از همه کشورها می خواهد که از رفتار غیرمسئولانه در خصوص تخریب اشیا در فضا که منجر به تشکیل زباله های فضایی می شود، خودداری کنند.

پیشتر و در همین رابطه وزارت خارجه آمریکا، مسکو را به استفاده از موشک ضدماهواره برای انهدام یکی از ماهوراه های روسیه متهم کرده و مدعی شده بود که زباله های فضایی ناشی از این اقدام، منافع همه را به مخاطره می اندازد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز اتهامات آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن یکی از ماهواره‌های کشورش توسط مسکو با حمله موشکی و تهدید ایستگاه فضایی بین المللی را رد کرد و گفت: اعلام اینکه فدراسیون روسیه برای استفاده مسالمت آمیز از فضا خطراتی ایجاد می‌کند، ریاکاری است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز طی سخنانی اقدام روسیه در شلیک موشک به ماهواره خود در مدار زمین را «بی‌ پروا» خواند و ادعا کرد که این موضوع عامل آسیب به امنیت فضایی می شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار