سفارت فلسطین در لندن:

اسرائیل مستقیما در تصمیم انگلیس علیه جنبش حماس نقش دارد

سفارت فلسطین در بیانیه‌ای به نقش رژیم صهیونیستی در تروریستی خواندن حماس توسط انگلیس اشاره کرد.
کد خبر: ۴۸۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ - 19November 2021

اسرائیل مستقیما در تصمیم انگلیس علیه جنبش حماس نقش داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سفارت فلسطین در لندن اقدام دولت انگلیس در تروریستی خواندن این جنبش را محکوم کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی سفارت فلسطین آمده است: این تصمیم در راستای تأمین خواسته‌های اشغالگران اسرائیلی اتخاذ شده است.

این سفارتخانه با اشاره به اینکه اشغالگران سعی دارند مردم فلسطین را به جهانیان گناهکار و مجرم معرفی کنند، نوشت: اقدام دولت انگلیس در تروریستی خواندن حماس جانبداری واضح و روشن از رژیم اشغالگر است.

سفارت فلسطین در لندن در پایان از دولت انگلستان خواست فوراً از این اقدام خود عقب نشینی کنند.

به گفته منابع خبری، «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس امروز از اتخاذ تدابیر لازم برای تروریستی اعلام کردن کامل جنبش حماس و اعمال محدودیت فعالیت علیه این جنبش در انگلیس خبر داد. «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس نیز از این اقدام کشورش علیه حماس استقبال کرد.

انگلیس از سال ۲۰۰۱، تنها شاخه نظامی حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرده بود، اما اکنون شاخه سیاسی این جنبش را نیز به این فهرست اضافه خواهد کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا، رژیم صهیونیستی و ژاپن به طور مشابه حماس را به طور کامل به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند. این در حالی است که استرالیا، نیوزیلند و پاراگوئه فقط برچسب ترور را بر شاخه نظامی حماس اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار