برگزاری مراسم نخستین شب ارتحال آیت‌الله مجتهد شبستری در قم

مراسم بزرگداشت نخستین شب ارتحال مرحوم آیت الله مجتهد شبستری امشب با حضور جمعی از علما و مراجع عظام تقلید در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹ - 20November 2021

برگزاری مراسم نخستین شب ارتحال آیت الله مجتهد شبستری در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت نخستین شب ارتحال مرحوم آیت الله محسن مجتهد شبستری ‌با حضور جمعی از علما و مراجع عظام تقلید در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید و آیات خاتمی، اعرافی، سعیدی، کعبی، صدیقی، فاضل لنکرانی، محمدی عراقی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

در مراسم فوق، آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، مرحوم آیت الله شبستری را از مصادیق سنگرداران دین و هویت مردم دانست و با بیان اینکه دشمنان همواره برای ضربه زدن به جامعه اسلامی، به دنبال فاصله انداختن میان علما و مردم هستند، خاطرنشان کرد: علما به عنوان پاسداران هویت جامعه، مردم و جامعه را در برابر از هم گسیختگی و نابودی حفظ و حراست می‌کنند.

وی با بیان اینکه از علما و فق‌ها به عنوان نعمت‌های بزرگ الهی یاد شده‌ است، اظهار داشت: مرحوم آیت الله مجتهد شبستری از جمله علمایی بودند که همواره در میان مردم بوده و از پیشتازان دفاع از دین و هویت جامعه بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای داشتن جامعه‌ای سالم باید ارتباط میان مردم و عالمان دین را تقویت کنیم، گفت: هر کجا مردم از علما و رهبران دینی پیروی کردند، آن جامعه به سمت سعادت گام برداشته است.

وی با بیان اینکه جامعه بی‌هویت در دسترس دستبرد دشمنان و بدخواهان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امروز در منطقه خود حاکمانی را مشاهده می‌کنیم که با دشمنان ملت خود دست دوستی می‌دهند.

اراکی با اشاره به رخداد‌های پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، بزرگداشت ایام فاطمیه را برای فهم و درک درد‌های جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: جریان مقاومت در منطقه، ادامه دهنده جهاد فاطمی و حسینی است که برای حفاظت و حراست از هویت جامعه دینی و اسلامی شکل گرفته‌است.

مرحوم آیت‌الله شیخ محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز، عضو مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و جامعه روحانیت مبارز بود که ۲۶ آبان‌ماه جاری بر اثر سکته قلبی در سن ۸۴ سالگی به دیدار حق شتافت و پیکر مطهر ایشان در حرم کریمه اهل بیت (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار