دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق:

انحلال حشدالشعبی با شکست مواجه می‌شود

دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق به آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی درباره پیامد‌های فتنه‌افکنی در عراق هشدار داد و گفت: حساب باز کردن بر حذف یک گروه در عراق، با شکست مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ - 20November 2021

حساب باز کردن بر حذف یک گروه در عراق، با شکست مواجه خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الفرات‌نیوز، ابوحسین الحمیداوی دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق در سخنانی با اشاره به تلاش‌ها برای انحلال حشدالشعبی اظهار داشت: حساب باز کردن بر حذف یک گروه تاثیرگذار در عراق، با شکست مواجه خواهد شد.

وی همچنین به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام اشاره کرد و گفت: برخی کشور‌ها در زمینه دستکاری نتایج انتخابات پارلمانی عراق مشارکت داشتند. در این میان، برخی طرف‌های خارجی نیز برای شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی در عراق تلاش می‌کنند.

دبیرکل گردان‌های حزب الله عراق هشدار داد که شعله‌ور شدن آتش جنگ داخلی در عراق، آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی را در آتش خواهد سوزاند. چندی پیش، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق با «جنین هانس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق، دیدار و گفت‌وگو کرد. موضوع گفت‌وگوی دو طرف نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در عراق بوده است.

دفتر الخزعلی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درباره مهم‌ترین مسائل سیاسی عراق و در رأس آن، پرونده نتایج انتخابات پارلمانی و پیامد‌های آن رایزنی کردند. بر اساس این بیانیه، الخزعلی در ادامه مجموعه دلایل تقلب و دست‌اندازی آشکار در نتایج انتخابات را به شکل مفصل ارائه کرد.

دبیرکل عصائب اهل الحق نسبت به صدور بیانیه شورای امنیت درباره انتخابات پیش از تایید نهایی نتایج آن ابراز تعجب و تاکید کرد: هیأت هماهنگی گروه‌های شیعی به پیگیری اقدامات قانونی درباره این پرونده ادامه خواهد داد.

الخزعلی در پایان درخواست کرد که نماینده سازمان ملل در مشکلات پیش آمده بی‌طرف باشد تا بتوان بحران کنونی را پشت سر گذاشت و مانع از سوق پیدا کردن کشور به سمت بن‌بست سیاسی شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار