سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل قرارگاه مقابله با امواج آسیب‌زای فرهنگی در بسیج دانش‌آموزی

کاظمی گفت: امروز در هر کجا هستیم در معرض امواج آسیب‌زای فرهنگی دشمنان قرار داریم لذا به دانش‌آموزان نخبه و سخت‌کوش با قرارگاهی عملیاتی برای طرح‌ریزی برنامه‌های موثر در جنگ نرم دشمنان نیاز داریم.
کد خبر: ۴۸۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ - 20November 2021

ضرورت تشکیل قرارگاه مقابله با امواج آسیب‌زای فرهنگی در بسیج دانش‌آموزیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز (شنبه) در افتتاحیه هفتمین «اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی» که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزانی که در عرصه جنگ نرم امروز کار می‌کنند، کار آن‌ها به مراتب سخت‌تر از جنگی است که دانش آموزان در دفاع مقدس با آن مواجه بودند؛ بر این اساس تمام امید‌های نظام در شما دانش آموزان خلاصه شده و اگر می‌خواهیم در این جنگ سخت و پیچیده و نامتقارن پیروز باشیم باید خود را بسازیم.

وی افزود: امروز در هر کجا هستیم در معرض امواج آسیب‌زای فرهنگی دشمنان قرار داریم لذا در این شرایط باید خود را به گونه‌ای بسازیم تا در این عرصه نبازیم؛ به همین جهت نیاز به دانش‌آموزان نخبه و سخت‌کوش با قرارگاهی عملیاتی برای طرح‌ریزی برنامه‌های موثر در جنگ نرم دشمنان نیاز داریم.

کاظمی ادامه داد: بسیج دانش‌آموزی در این رابطه باید با بسیج فرهنگیان و سایر تشکل‌های دانش‌آموزی هم‌افزا بوده و علاوه بر این متناسب با نقشه دشمنان نیز طرح‌های عملیاتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت کشور مشکلات متعددی دارد و برای اینکه نظام فعلی آموزش که حافظه‌محور است، تغییر یابد نیاز به تحولاتی عمیق داریم، به عبارت دیگر چون تمام ساعت‌های آموزشی بر محتوای علمی متمرکز هستند، این موضوع موجب شده تا در این نظام با آسیب‌های متعددی مواجه شویم و از سوی دیگر هر چند دانش آموزان زمینه‌های تربیتی را فرا می‌گیرند، اما به دلیل حافظه‌محور، آموخته‌ها به صورت عملی قابلیت اجرایی پیدا نمی‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی حضور، فعالیت و کارش، انجام امور تربیتی است، تصریح کرد: وقتی دانش آموزان بسیجی در میدان کمک‌های مومنانه یا مقابله با بیماری کرونا و حتی در کمک به مردم مناطق زلزله‌زده حضور می‌یابند، نشان از تمرین ایثار و فداکاری دارد؛ لذا باید قدردان تشکل بسیج دانش‌آموزی باشیم و از هیچ تلاشی برای تسهیل فعالیت‌های آن  دریغ نکنیم.

وی بیان داشت: آینده نظام‌ جمهوری اسلامی با گام‌های بلند دانش آموزان بسیجی محقق خواهد شد، زیرا بسیج معجزه قرن بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها