نماینده مردم در مجلس:

ایران هیچگاه به‌دنبال تنش‌زایی در منطقه نبوده است

حیدری با بیان اینکه ایران هیچگاه درصدد تنش‌زایی در منطقه نبوده است، گفت: سیاست‌های کشور‌های فرامنطقه‌ای موجب شده رویکرد کشور‌های همسایه حاشیه خلیج فارس نسبت به کشورمان تغییر کند از این رو با توجه به تغییر معادلات منطقه، این رویکرد جهت گیری تازه‌ای به خود گرفته است.
کد خبر: ۴۹۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ - 20November 2021

ایران هیچگاه به دنبال تنش‌زایی در منطقه نبوده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با بیانیه مشترک آمریکا، تروئیکای اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران، اظهار داشت: کشور‌های عربی متوجه شدند جمهوری اسلامی نقش آفرین منطقه است و به این قدرت اعتراف کرده‌اند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و جهانی رخ داده و جایگاه ایران، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می‌شود در بیانیه مذکور بر اهمیت برقراری روابط عمیق اقتصادی میان ایران و این کشور‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره بر تعامل سازنده با کشور‌های دنیا که رابطه دیپلماتیک با تهران دارند تأکید کرده است، ادامه داد: بر این اساس می‌توان اذعان کرد تروئیکای اروپایی و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس دریافته‌اند نمی‌توانند نسبت به ظرفیت‌های کشورمان بی‌تفاوت باشند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: جمهوری اسلامی هیچگاه درصدد تنش‌زایی در منطقه نبوده بلکه سیاست‌های کشور‌های فرامنطقه‌ای موجب شده رویکرد کشور‌های همسایه حاشیه خلیج فارس نسبت به کشورمان تغییر کند از این رو با توجه به تغییر معادلات منطقه، این رویکرد جهت گیری تازه‌ای به خود گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم تروئیکای اروپایی و کشور‌های منطقه از فرصت دیپلماتیک با ایران استفاده کنند و در راستای افزایش سطح روابط و دوری از تنش گام‌های اساسی بردارند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار